Lenguaje e inteligencia de preescolares: Análisis de su relación y factores asociados

Schonhaut B., Luisa; MAGGIOLO L, MARIANGELA; HERRERA G, MARÍA ELENA; ACEVEDO G, KERYMA; GARCÍA E, MÓNICA

Abstract

Background: Language and intelligence are brain superior functions and their development is vital for school and future work performance. Objective: To establish the correlation between language and intelligence, in order to identify possible factors involved in preschoolers of low socioeconomical status. Methods: Prospective and blind study that performs specific language tests, audiometry, WPSSI and pediatric-neurological examination to all children between 3-5 year-old attending a daycare, belonging to families of low socioeconomical conditions at the Metropolitan Regi

Más información

Título según SCIELO: Lenguaje e inteligencia de preescolares: An�lisis de su relaci�n y factores asociados
Título de la Revista: Revista chilena de pediatría
Volumen: 79
Número: 6
Editorial: Sociedad Chilena de Pediatría
Fecha de publicación: 2008
Página de inicio: 600
Página final: 606
Idioma: es
URL: http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0370-41062008000600004&lng=en&nrm=iso&tlng=en
DOI:

10.4067/S0370-41062008000600004

Notas: SCIELO