Percepción estudiantil de la metodología “aprendizaje-servicio” en la asignatura de marketing
Keywords: Educación Superior, universidades, gobernanza universitaria, administración de organizaciones, estrategias formativas.
Abstract
The “service-learning” has accomplished a relevant positioning as an educational strategy because it allows a mixture of academic formation and citizen service. Because of this relevance, this search has as main objective to know the perception of a group of students of a Chilean university in the matter of their experience working with ApS methodology. To make this possible, a questionnaire was applied, and collected data were analyzed with descriptive statistical measurements. Results show that students’ experiences were positive, standing out the generic competences development, such as teamwork, tolerance and communication.
Más información
Título de la Revista: | OPCION |
Volumen: | 35 |
Número: | 90 |
Editorial: | Universidad del Zulia |
Fecha de publicación: | 2019 |
Página de inicio: | 475 |
Página final: | 505 |
Idioma: | Español |
Financiamiento/Sponsor: | apoyo pedagógico y financiero al Plan de Mejoramiento “Desarrollo de Competencias de los Estudiantes de la Facultad de Ciencias Empresariales, a través de la Metodología Aprendizaje Servicio y el uso de Tecnologías de la Información” (código UBB 1402) de |
URL: | http://produccioncientificaluz.org/index.php/opcion/article/view/30471/31517 |
Notas: | SCOPUS |