Proceedings of the 2012 Annual Conference of Finnish Mathematics and Science Education Research Association

Näveri, Liisa; Araya, Paulina; Pehkonen, Erkki; Laine, Anu; Hannula, Markku S.; Hahkioniemi, Markus; Leppaaho, Henry

Keywords: Teaching and learning, open problem solving, comparative education

Abstract

present results from Finland–Chile project on use of open problems. They report on Finnish and Chilean third grade teachers beliefs about problem solving and their teaching practices. According to the results, teachers’ beliefs and practices differed in the two countries.

Más información

Editorial: Editorial Board University of Jyväskylä
Fecha de publicación: 2013
Año de Inicio/Término: 8 y 9 de noviembre de 2012
Página de inicio: 83
Página final: 94
Idioma: Finés
URL: https://jyx.jyu.fi/bitstream/handle/123456789/42264/ML_JKL2012_proc.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Notas: Trabajo conjunto con equipo de investigación finlandés sobre resolución de problemas aplicados a niños y niñas de tercer grado en Chile y Finlandia.