How to access the conceptions and theories that underlie teaching practices? A theoretical-methodological reflection based on dialogic discourse analysis / Como acceder a las concepciones y teorias que subyacen a las practicas docentes? Una reflexion teorico-metodologica desde el Analisis dialogico de los discursos

Medina, L

Keywords: implicit theories, teaching practices, discursive genres, dialogic discourse analysis, multivocity

Abstract

This article discusses the methodologies used to access the implicit theories and conceptions that underlie teachers' teaching practices, as well as the theoretical-methodological assumptions behind these approaches. The study was planned stressing the importance of inquiring into both subjectivity as a polyphonic construct and the practices inherent to different discursive genres, bearing in mind the theoretical and methodological potential of dialogic discourse analysis.

Más información

Título según WOS: How to access the conceptions and theories that underlie teaching practices? A theoretical-methodological reflection based on dialogic discourse analysis / Como acceder a las concepciones y teorias que subyacen a las practicas docentes? Una reflexion teorico-metodologica desde el Analisis dialogico de los discursos
Título según SCOPUS: How to access the conceptions and theories that underlie teaching practices? A theoretical-methodological reflection based on dialogic discourse analysis [¿cómo acceder a las concepciones y teorías que subyacen a las prácticas docentes? Una reflexión teórico-metodológica desde el Análisis dialógico de los discursos]
Título de la Revista: CULTURA Y EDUCACION
Volumen: 26
Número: 3
Editorial: ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD
Fecha de publicación: 2014
Página de inicio: 603
Página final: 616
Idioma: English; Spanish
DOI:

10.1080/11356405.2014.965448

Notas: ISI, SCOPUS