Connections between knowledge of mathematics teaching and knowledge of features of learning mathematics: the case of a high-school teacher

Zakaryan, Diana; Estrella, Soledad.; Espinoza-Vásquez, Gonzalo; Morales, Sergio; Olfos, Raimundo.; Flores-Medrano, Eric; Carrillo, José

Keywords: knowledge of mathematics teaching, knowledge of features of learning mathematics, similarity of triangles, mathematics teachers, secondary education.

Más información

Título según WOS: Connections between knowledge of mathematics teaching and knowledge of features of learning mathematics: the case of a high-school teacher
Título según SCOPUS: Connections between knowledge of mathematics teaching and knowledge of features of learning mathematics: The case of a high-school teacher [Relaciones entre el conocimiento de la enseñanza y el conocimiento de las características del aprendizaje de las matemáticas: Caso de una profesora de secundaria]
Título de la Revista: ENSENANZA DE LAS CIENCIAS
Volumen: 36
Número: 2
Editorial: UNIV AUTONOMA BARCELONA
Fecha de publicación: 2018
Página de inicio: 105
Página final: 123
Idioma: English; Spanish
DOI:

10.5565/rev/ensciencias.2260

Notas: ISI, SCOPUS - SCOPUS Q2 (WoS Q3)