Written tests analysis under the principles of authentic assessment. A comparative study of written tests of medical and other undergraduate programs

Verónica Villarroel; Daniela Bruna; Claudio Bustos; Carola Bruna; Carolina Márquez

Keywords: learning, educational measurement, Examination questions, Process assessment (Health Care)

Más información

Título según WOS: Written tests analysis under the principles of authentic assessment. A comparative study of written tests of medical and other undergraduate programs
Título según SCOPUS: Written tests analysis under the principles of authentic assessment. A comparative study of written tests of medical and other undergraduate programs [Análisis de pruebas escritas bajo los principios de la evaluación auténtica. Estudio comparativo entre carreras de la salud y otras carreras de dos universidades de la Región del Biobío]
Título según SCIELO: Análisis de pruebas escritas bajo los principios de la evaluación auténtica. Estudio comparativo entre carreras de la salud y otras carreras de dos universidades de la Región del Biobío
Título de la Revista: REVISTA MEDICA DE CHILE
Volumen: 146
Número: 1
Editorial: Sociedad Médica de Santiago
Fecha de publicación: 2018
Página de inicio: 46
Página final: 52
Idioma: Spanish
DOI:

10.4067/s0034-98872018000100046

Notas: ISI, SCIELO, SCOPUS