La mujer en la publicidad televisiva de alimentos en Chile: una aproximación feminista desde el análisis argumental del discurso
Keywords: women, discourse analysis, colonialism, discurso, food advertising, publicidad de alimentos, mujer, colonialismo
Abstract
The objective of the present study is to analyse the way in which a category of women is constructed discursively from advertisements linked to food. Argumentative discourse analysis is used to inquire under a discursive and feminist approach the role assigned to women in food advertising. Analysis was conducted to 15 advertisements broadcasted on Chile's main free-to-air media. Results revealed the discursive articulation of three major dimensions of colonialism's logic and forms of social classification associated with women in the context of capitalism: control of social relations, bourgeois family and denial of the productive role of women.
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Título según SCIELO: | La mujer en la publicidad televisiva de alimentos en Chile: una aproximaci�n feminista desde el an�lisis argumental del discurso |
Título de la Revista: | Comunicación y Medios |
Volumen: | 28 |
Número: | 40 |
Editorial: | Instituto de la Comunicación e Imagen, Universidad de Chile |
Fecha de publicación: | 2019 |
Página de inicio: | 68 |
Página final: | 81 |
Idioma: | es |
DOI: |
10.5354/0719-1529.2019.53950 |
Notas: | WOS-ESCI, SCIELO |