Md_foto4.png_thumb90

Marcos Eduardo Ernesto Domic Siede

Académico

Universidad Católica del Norte

Antofagasta, Chile

Líneas de Investigación


Cognitive and Affective Neuroscience, Neuropsychology, Cognitive Control, Emotion Regulation

Educación

  •  Psychologist, UNIVERSIDAD CATOLICA DEL NORTE. Chile, 2009
  •  Psychology, UNIVERSIDAD CATOLICA DEL NORTE. Chile, 2009
  •  Neurosciences, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 2020
  •  Neurosciences, UNIVERSIDAD DE CHILE. Chile, 2017

Experiencia Académica

  •   Assistantship Other

    UNIVERSIDAD CATOLICA DEL NORTE

    Humanities

    Antofagasta, Chile

    2007 - 2008

  •   Professor Other

    UNIVERSIDAD CATOLICA DEL NORTE

    Humanities

    Antofagasta, Chile

    2010 - 2012

  •   Associate Professor Full Time

    UNIVERSIDAD CATOLICA DEL NORTE

    Facultad de Humanidades

    Antofagasta, Chile

    2020 - At present

Experiencia Profesional

  •   psychologist in practice Other

    Servicio de Psiquiatría, Hospital Regional de Antofagasta

    Antofagasta, Chile

    2008 - 2008

  •   Clinical Psychologist Part Time

    Corporación Municipal de Desarrollo Social de Antofagasta

    Antofagasta, Chile

    2009 - 2010

  •   Neuropsychologist Other

    Centro de Aprendizaje Cognición

    Antofagasta, Chile

    2012 - 2012

  •   Psychologist Full Time

    Corporación Municipal de Desarrollo Social de Antofagasta

    Antofagasta, Chile

    2010 - 2013

Formación de Capital Humano


2011: Participation as an evaluative thesis committee member: "Integrating school students partner with CI Borderline" for the degree of bachelor of psychology. School of Psychology, UCN.



 

Article (16)

Application of machine learning techniques for dementia severity prediction from psychometric tests in the elderly population
Emotion regulation strategies and the two-dimensional model of adult attachment: a pilot study
Propuesta de Valores de Referencia para el Cuestionario de Evaluación del Apego Adulto: Experiences in Close Relationships (ECR-12), en población adulta chilena
Cognitive planning in the context of neuropsychological assessment and research in cognitive neuroscience: a systematic review
Education bias in typical brief cognitive tests used for the detection of dementia in elderly population with low educational level: a critical review
La planificación cognitiva en el contexto de la evaluación neuropsicológica e investigación en neurociencia cognitiva: una revisión sistemática
The cumulative effect of fibromyalgia symptoms on cognitive performance: The mediating role of pain
An Inescapable Cat Odor Exposure Protocol for Studying Innate and Contextual Threat Conditioning in Rats
Ethnic Identity as a Mediator of the Relationship between Discrimination and Psychological Well-Being in South-South Migrant Populations
Theta activity from frontopolar cortex, mid-cingulate cortex and anterior cingulate cortex shows different roles in cognitive planning performance
Propiedades psicométricas de tres escalas de evaluación del Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad en escolares chilenos
Psychometric properties of three rating scales for attention deficit hyperactivity disorder in Chilean students
Psychometric properties of three rating scales for attention deficit hyperactivity disorder in Chilean students [Propiedades psicomé tricas de tres escalas de evaluación del trastorno por déficit de atención con hiperactividad en escolares chilenos]
Psychometric properties of three rating scales for attention deficit hyperactivity disorder in Chilean students Propiedades psicomé tricas de tres escalas de evaluación del trastorno por déficit de atención con hiperactividad en escolares chilenos
Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad en Niños Escolarizados
Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad en Niños Escolarizados

Proyecto (4)

Cognitive control of emotions: Attachment Styles as a window to examine the combined role of brain oscillations and pupil dynamics during emotion regulation
Rasgos electrofisiológicos del aprendizaje y memoria espacial en pacientes con enfermedad de Alzheimer en fase inicial. Tesis de Magister de Rodrigo Häfelin. Director=> Enzo Brunetti. Universidad de Chile.
“Construcción y Estandarización de Instrumentos de Evaluación Psicométrica para el Desarrollo de una Cultura de Evaluación Ética y Rigurosa”. CEDETí, Pontificia Universidad Católica de Chile, Antofagasta.
“Madurez Neuropsicológica en preescolares=> propiedades psicométricas del test CUMANIN”. Rev Terapia Psicológica Vol28(1), 13-25. (Urzúa, A., Ramos, M.; Alquinta, A. & Alday, C.).
15
Marcos Domic

Académico

Universidad Católica del Norte

Antofagasta, Chile

3
Alfonso Urzua

Profesor Titular

Psicologia

UNIVERSIDAD CATÓLICA DEL NORTE

Antofagasta, Chile

1
Alejandra Caqueo

Profesor Titular

Instituto de Alta Investigación

Universidad de Tarapacá

Arica, Chile

1
Miguel Ramos

Docente planta

Ciencias sociales y de la comunicación.

Universidad Santo Tomas

Antofagasta, Chile