Man

Daniel Halpern

Profesor Asistente

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

Santiago, Chile

Líneas de Investigación


Usos de tecnologías de comunicación e información; Consecuencias sociales del uso de tecnología; Participación ciudadana

Educación

  •  Communication, RUTGERS UNIVERSITY. Estados Unidos, 2012

Experiencia Académica

  •   Profesor Asistente Full Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    2013 - At present

  •   Profesor Asociado Full Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    Facultad de Comunicaciones

    Chile

    2006 - At present

  •   Investigador y profesor adjunto (Lecturer & Research Assistant) Part Time

    RUTGERS, THE STATE UNIVERSITY OF NEW JERSEY

    2010 - 2012

Experiencia Profesional

  •   Investigador

    Think Tank TrenDigital

    Chile

    2012 - At present

Formación de Capital Humano


PhD en Information and Communication Sciences. Profesor de la Facultad de Comunicaciones y del MBA en la Universidad Católica de Chile, director del Magíster en Comunicación Estratégica, del think tank TrenDigital y de EducomLab. Ha publicado numerosos artículos académicos sobre el uso de tecnologías en aprendizaje y diversas plataformas para educar sobre el impacto de la tecnología, entre las que destacan EducarDigital, DigitalDetox, Índice Bienestar Laboral Emocional, BienestarDigital y el ÍndiceDigital. En EducomLab desarrolló el primer Currículo de Alfabetización Digital Escolar e implementó diversos programas educacionales, como el de formación ciudadana para el Ministerio de Educación, Ciudadanos para Chile.



 

Article (22)

A Downward Spiral? A Panel Study of Misinformation and Media Trust in Chile
Mediación parental y escolar: uso de tecnologías para potenciar el rendimiento escolar
Competing Frames and Melodrama: The Effects of Facebook Posts on Policy Preferences about COVID-19
El rendimiento escolar: Nuevos recursos multimedia frente a los apuntes tradicionales
Factors that influence sharing online fake news on health
The Paradox of Participation Versus Misinformation: Social Media, Political Engagement, and the Spread of Misinformation
Loneliness, personal and social well-being: towards a conceptualization of the effects of cyberbullying
One Step, Two Step, Network Step? Complementary Perspectives on Communication Flows in Twittered Citizen Protests
Texting's consequences for romantic relationships: A cross-lagged analysis highlights its risks
The online ideal persona vs. the jealousy effect: Two explanations of why selfies are associated with lower-quality romantic relationships
We Face, I Tweet: How Different Social Media Influence Political Participation through Collective and Internal Efficacy
Blocked: When the information is hidden by the visualization
Interactions between television and its social audience: Towards a communication conceptualization
Selfie-ists or "Narci-selfiers"?: A cross-lagged panel analysis of selfie taking and narcissism
Can Virtual Museums Motivate Students? Toward a Constructivist Learning Approach
Learning Visualization Strategies: A qualitative investigation
Self-diagnosis and online health information seekers: the Chilean case
Attitudes towards robots suitability for various jobs as affected robot appearance
Social network sites, marriage well-being and divorce: Survey and state-level evidence from the United States
Political and Developmental Correlates of Social Media Participation in Government: A Global Survey of National Leadership Websites
Social media as a catalyst for online deliberation? Exploring the affordances of Facebook and YouTube for political expression
Who are those Green Guys?: Understanding Online Activism in Chile from a Communicational Perspective

ConferencePaper (1)

From Belief in Conspiracy Theories to Trust in Others: Which Factors Influence Exposure, Believing and Sharing Fake News

Proyecto (3)

RIESGOS Y OPORTUNIDADES DEL USO DE TICS EN ESCOLARES: HACIA UNA AGENDA DE ALFABETIZACIÓN DIGITAL PARA EL ALUMNO 2020
CYBERBULLYING EN CHILE=> CÓMO LOS ESCOLARES UTILIZAN LAS TECNOLOG�AS DE COMUNICACIÓN PARA RELACIONARSE Y SOCIABILIZAR CON SUS PARES
Visual Literacy
19
Daniel Halpern

Profesor Asistente

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

Santiago, Chile

7
Sebastián Valenzuela

Profesor Asociado

Periodismo

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

1
Claudia Labarca

Associate Professor

Applied Communications

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE

Santiago, Chile

1
María Puente

Full Professor

Periodismo

PONTIFICIA UNVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE

Santiago, Chile

1
Ingrid Bachmann

Associate Professor

Journalism

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE

Santiago, Chile

1
Martina Piña

Asistente de Investigación

Comunicaciones

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

1
Claudia Montero

Profesora Asistente

Comunicacion Aplicada

Pontificia Universidad Catolica de Chile

Santiago, Chile

1
Daniela Grassau

Profesora Asociada

Periodismo

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE - FCOM

Santiago, Chile