Man

Claudia Ximena Labarca Encina

Associate Professor

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE

Santiago, Chile

Líneas de Investigación


Corporate Communications; Trust Management on organizations, Intercultural Business Communication, China

Educación

  •  PhD, Universidad de Durham. Reino Unido, 2012
  •  Communication, Universidad Autónoma de Barcelona. España, 2000
  •  Communications, Pontificia Universidad Católica de Chile. Chile, 1996
  •  Journalist, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 1996

Experiencia Académica

  •   Part Time Other

    Universidad Católica del Norte

    Administration

    Coquimbo, Chile

    2006 - 2007

  •   Lecturer Full Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    School of Communications

    Santiago, Chile

    2010 - At present

Experiencia Profesional

  •   Marketing Director Other

    Arbola Trading Corporation,

    Los Angeles, Estados Unidos

    2004 - 2005

  •   Director. Communication and Contents Full Time

    Voicenet Chile

    Santiago, Chile

    2000 - 2002

  •   Project Manager Full Time

    Asociación Chilena de Naciones Unidas. et Chile

    Santiago, Chile

    1996 - 1998

Formación de Capital Humano


The last 3 years I have been guiding around 10 Master students per year on their final work for titulation called "Proyecto de Grado".

I am currently working with 2 PhD Students.


Premios y Distinciones

  •   Santader Mobility Grant

    Banco Santander

    Chile, 2011

    Santander Mobility Grant. Full Grant to spend one month at Fudan University as visiting scholar within the Latin American Studies centre. Shanghai, China

  •   Alban Scholarship

    Programa becas Alban

    Portugal, 2007

    Full Alban grant 2007-2010 (www.programalban.org) to study PHD program at Durham University UK.

  •   Universities’ China Committee in London.

    Universities’ China Committee in London.

    Reino Unido, 2008

    Universities’ China Committee in London. scholarshp to perform fieldwork in Shanghai, PRC. (http://www.gbcc.org.uk/universities-china-committee-in-london-uccl.aspx)


 

Article (13)

Mujer y Consumo a través de la Gráfica en Chile
Some reflections left over from the work of editing a special issue on public relations in Latin America
Trust as a contextual variable for public relations: Reflections from Latin America
Competing Frames and Melodrama: The Effects of Facebook Posts on Policy Preferences about COVID-19
Wokebranding: causas sociales como estrategias de marca. Un estado del arte en Chile
Cultural and global perspectives to relationship management in international public relations: The Sino-Chilean case study
The relationship management function of public affairs officers in Chile: Identifying opportunities and challenges in an emergent market
Discurso como representación de sentido en las relaciones internacionales: el caso sino-chileno
Comunicaciones y confianza=> ¿Información o Identidad? El caso del sector vitivinícola chileno hacia el mercado chino.
What happens to trust when local governments become virtual? Exploring the determining factors of trust on Chilean local e-governments [¿Qué ocurre con la confianza cuando los gobiernos locales se vuelven virtuales? Explorando los determinantes de la confianza en sitios web municipales en Chile]
International business and trust: The Sino-Chilean experience
IDENTITY AND INSTITUTIONALISATION AS TRUST BUILDING STRATEGIES: THE SINO-CHILEAN CASE
IDENTITY AND lNSTITUTIONALISATION AS TRUST BUILDING STRATEGIES: THE SINO-CHILEAN CASE

BookSection (3)

Aliens, spies, and staged vandalism: disinformation in the 2019 protests in Chile.
Principales elementos discursivos de las empresas chilenas hacia China: El caso de la industria vitivinícola
Trust in Nation Branding and Public Diplomacy: Beyond Reputation and Image

BookWhole (2)

Ni Hao Mr. Pérez, Buenos días Mr. Li
Xinyong: Cultura, confianza y comunicaciones en los negocios entre China y Chile.

JournalWhole (1)

Capitalismo Confuciano en la era de la globalización: nuevas bases para construir xinyong y guanxi. Lecciones para Chile

Proyecto (8)

Mujer, representación y consumo a través de la publicidad. Una aproximación al caso de las revistas femeninas
“¿En qué (des) confiamos cuando (des) confiamos? Análisis de la confianza institucional en Chile: atributos y dimensiones en la agenda medial y ciudadana en Twitter a través de casos de estudio
“¿En qué (des) confiamos cuando (des) confiamos? Análisis de la confianza institutional en Chile: Atributos y dimensiones en la agenda medial y ciudadana en Twitter a través de casos de estudio
Estrategias de Comunicación entre actores no estatales como factor de confianza en las relaciones internacionales=> El caso de la República Popular China y Chile
MARCOS DE SENTIDO Y REPRESENTACIONES DE LA PUBLICIDAD DEL RETAIL CHILENO=> 1980-2013, CONTINUIDADES Y CAMBIOS
Estrategias de comunicación hacia el mercado chino
WIP/BIT CHILE 3.0=> INCIDENCIA DE LAS TICS EN LA CONFIANZA ENTRE PERSONAS Y ORGANIZACIONES
SISTEMA DE INTEGRACIÓN INFORMATIVA=> PRODUCTOS DERIVADOS

Review (1)

Chilean advertising in a process of economic growth: Formal aspects, textual appeals and attributed to the characters in retail graphic advertising papers in the late 1990s [Publicidad chilena en un proceso de crecimiento económico: Aspectos formales, apelaciones textuales y papeles atribuidos a los personajes en la publicidad gráfica del retail a fines de la década de 1990]
22
Claudia Labarca

Associate Professor

Applied Communications

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE

Santiago, Chile

1
María Puente

Full Professor

Periodismo

PONTIFICIA UNVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE

Santiago, Chile

1
Daniela Grassau

Profesora Asociada

Periodismo

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE - FCOM

Santiago, Chile

1
Ingrid Bachmann

Associate Professor

Journalism

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE

Santiago, Chile

1
Sebastián Valenzuela

Profesor Asociado

Periodismo

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

1
William Porath

Profesor Titular

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE/FACULTAD DE COMUNICACIONES

Santiago, Chile

1
Enrique Vergara

Profesor Asociado

Comunicación Aplicada

PONTIFICA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE/

Santiago, Chile

1
Sergio Godoy

Profesor Asociado

Comunicaciones

FACULTAD DE COMUNICACIONES PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE

Santiago, Chile

1
Nicolas Somma

profesor asociado

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

1
Daniel Halpern

Profesor Asistente

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

Santiago, Chile