Man

Juan Paulo Jimenez Pavez

Assistant Professor

Universidad de Talca

Linares, Chile

Líneas de Investigación


Science Education, Nature of Science, Scientific Inquiry, Science Learning

Educación

  •  PhD Science Education, ILLINOIS INSTITUTE OF TECHNOLOGY. Estados Unidos, 2022
  •  Master Science Education, ILLINOIS INSTITUTE OF TECHNOLOGY. Estados Unidos, 2015
  •  Bachelor Degree Biology and Natural Science, UNIVERSIDAD METROPOLITANA DE CIENCIAS DE LA EDUCACION. Chile, 2007
  •  Scientific Inquiry, UNIVERSITE DE FRANCHE-COMTE (BESANCON). Francia, 2008

Experiencia Académica

  •   Assistant Professor Full Time

    UNIVERSIDAD DE TALCA

    Faculty of Education Sciences

    Linares, Chile

    2022 - At present


 

Article (11)

Completing the progression establishing an international baseline of primary, middle and secondary students' views of scientific inquiry
International collaborative follow-up investigation of graduating high school students' understandings of the nature of scientific inquiry: is progress Being made?
Korean Elementary Students' Understanding about Scientific Inquiry using VASI-E Questionnaire
An international collaborative investigation of beginning seventh grade students' understandings of scientific inquiry: Establishing a baseline
Understandings of Scientific Inquiry: An International Collaborative Investigation of Grade Seven Students
The effect of teaching the nature of science on students acceptance and understanding of evolution: myth or reality?
Efecto de la historia de la ciencia en la comprensión de naturaleza de la ciencia y la compresión y aceptación de la teoría de la evolución en estudiantes de secundaria
Views about Scientific Inquiry (VASI): The case of Spain and Sweden
Chilean Pre-service and In-service Teachers and Undergraduate Students' Understandings of Evolutionary Theory
An initial approach to chilean undergraduate students' understanding of the evolution theory [Una primera aproximación a la comprensión que tienen estudiantes universitarios en chile de la teoría de la evolución]
Una primera aproximación a la comprensión que tienen estudiantes universitarios en Chile de la Teoría de la Evolución

BookSection (1)

Explicar la vida, o por qué todos deberíamos comprender la Teoría Evolutiva

BookWhole (1)

Orientaciones Pedagógicas para el Aula Multigrado Ciencias Naturales
12
Juan Jimenez

Assistant Professor

School of Pedagogies of Natural and Exact Sciences

Universidad de Talca

Linares, Chile

4
David Santibáñez

Coordinador de Prácticas y Vinculación con el Medio

Universidad Finis Terrae

Santiago, Chile

2
Hernan Cofre

Profesor Adjunto

Facultad de Ciencias

Pontificia Universidad Católica de Valparaíso

Valparaíso, Chile

1
Claudia Vergara

Coordinacion ELAB transversal

UNIVERSIDAD ALBERTO HURTADO

Santiago, Chile

1
Karina Acosta

Profesor Asociado

Ingeníeria Eléctrica

UNIVERSIDAD DE SANTIAGO - DEPTO. DE INGENIERÍA ELÉCTRICA

Santiago, Chile