Man

Ricardo Montoya

PROFESOR ASOCIADO

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

Líneas de Investigación


QUANTITATIVE MARKETING; CHOICE MODELS; BAYESIAN ECONOMETRICS; Operations Management; Supply Chain Management; Applied Econometrics

Educación

  •  Marketing, COLUMBIA UNIVERSITY. Estados Unidos, 2008
  •  Gestión de Operaciones, UNIVERSIDAD DE CHILE. Chile, 2002
  •  Ingeniero Civil Industrial, UNIVERSIDAD DE CHILE. Chile, 2002

Experiencia Académica

  •   Profesor Asociado Full Time

    UNIVERSIDAD DE CHILE

    Ciencias Físicas y Matemáticas

    Santiago, Chile

    2008 - 2020

  •   Profesor Asociado Full Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    Economia y Negocios

    Santiago, Chile

    2020 - At present

Experiencia Profesional

  •   Consultor Other

    Falabella

    Santiago, Chile

    2011 - 2011


 

Article (13)

Components of attentional effort for repeated tasks
A Hidden Markov Model to Detect On-Shelf Out-of-Stocks Using Point-of-Sale Data
Buying free rewards=> the impact of a points-plus-cash promotion on purchase and reward redemption
The Effect of House Ads on Multichannel Sales
Embedded heterogeneous feature selection for conjoint analysis: A SVM approach using L1 penalty
Simultaneous preference estimation and heterogeneity control for choice-based conjoint via support vector machines
Contingent Preannounced Pricing Policies with Strategic Consumers
Advanced conjoint analysis using feature selection via support vector machines
Dynamic learning in behavioral games: A hidden Markov mixture of experts approach
The Design of Durable Goods
Dynamic Allocation of Pharmaceutical Detailing and Sampling for Long-Term Profitability
Package Size Decisions
Linear penalization support vector machines for feature selection

Proyecto (5)

PRODUCT DESIGN AND ASSORTMENT PLANNING WITH NON-COMPENSATORY PREFERENCES UNDER COMPETITION
Desarrollo de Tecnologías para Mejorar la Experiencia de Compra de los Clientes en un Ambiente Multicanal
Desarrollo de una herramienta para la evaluación económica de niveles de servicio al cliente en retail
ESTIMATING THE VALUE OF CUSTOMER SERVICE IN RETAILING
PROBABILISTIC NON-COMPENSATORY CHOICE MODELS
15
Ricardo Montoya

PROFESOR ASOCIADO

Administración

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

3
Sebastián Maldonado

Profesor Titular

Departamento Control de Gestión y Sistemas de Información

Universidad de Chile

Santiago, Chile

2
Richard Weber

Professor Titular

Ingeniería Industrial

Universidad de Chile

Santiago, Chile

1
Jose Correa

Full Professor

Industrial Engineering

Universidad de Chile

Santiago, Chile

1
CHARLES THRAVES

Académico Asistente

Departamento de Ingeniería Industrial

Universidad de chile

Santiago, Chile

1
Marcel Goic

Profesor Asistente

Departamento de Ingeniería Industrial

Universidad de Chile

Santiago, Chile

1
Julio Lopez

Profesor e investigador

Universidad Diego Portales

Santiago, Chile