Man

jose david weinstein cayuela

Professor Titular

Diego Portales University

Santiago, Chile

Líneas de Investigación


My research lines are: school leadership and school improvement. I am interested in studying both subjects in their own characteristics but also the links that exists between them.

Educación

  •  Sociologia, universidad católica de Lovaina. Bélgica, 1990

Experiencia Académica

  •   Profesor Titular, Director Programa de Liderazgo Educativo Full Time

    Universidad Diego Portales

    Educación

    Santiago, Chile

    2016 - A la fecha

Experiencia Profesional

  •   Director Doctorate in Education Full Time

    Diego Portales University

    Santiago, Chile

    2013 - A la fecha

  •   Head of Educational Center Full Time

    Fundación Chile

    Santiago, Chile

    2006 - 2012

  •   Minister of Culture Full Time

    National Council of Culture and Arts

    Valparaiso, Chile

    2003 - 2006

  •   Undersecretary Full Time

    Ministry of Education

    Santiago, Chile

    2000 - 2003

  •   Head of Education Full Time

    Fundacion Andes

    Santiago, Chile

    1998 - 2000

  •   Coordinator of MECE-Media Program Full Time

    Ministry of Education

    Santiago, Chile

    1996 - 1998

  •   Vice-Director Full Time

    FOSIS

    Santiago, Chile

    1994 - 1996

  •   Advisor of the Minister Full Time

    Ministry of Education

    Santiago, Chile

    1990 - 1993

  •   Researcher Full Time

    CIDE

    Santiago, Chile

    1982 - 1989


 

Article (18)

A time for benevolence. Trust between students and faculty at Chilean public high schools during the COVID-19 crisis
PROFESORES JEFES, UN ESLABÓN CLAVE PARA LOS ESTUDIANTES EN PANDEMIA. UN ESTUDIO EN SEIS LICEOS PÚBLICOS DE SANTIAGO
A female advantage? Gender and educational leadership practices in urban primary schools in Chile
School leadership policy and change in principals´ practices. Evidence after a decade of reforms in Chile
Relational trust and positional power between school principals and teachers in Chile: A study of primary schools
System thinking, school leadership and complexities in Latin America,
- La opinión de directores de centros públicos y privados sobre las políticas educativas en Chile.
- Una década de investigación empírica sobre el liderazgo educativo en Chile. Una revisión sistemática de los artículos publicados en revistas indexadas (2008-2019)
- Los directivos escolares como informantes cualificados de las políticas educativas. Sus opiniones bajo el gobierno de Michelle Bachelet en Chile.
An ineffective preparation? The scarce effect in primary school principals’ practices of school leadership preparation and training in seven countries in Latin America
School leadership in Latin America 2000-2016
Birth pains: emerging school leadership policies in eight school systems of Latin America
The Latin American School and The Challenge of Developing Fraternity
Políticas hacia el liderazgo directivo escolar en Chile=> Una mirada comparada con otros sistemas escolares de América Latina
When duties are not enough: principal leadership and public or private school management in Chile
Getting lost in translation? An analysis of the international engagement of practitioners and policy-makers with the educational effectiveness research base
¿Posición Olvidada? una Mirada Desde la Normativa a la Historia de la Dirección Escolar en Chile
La música de Sergio Ortega seguirá sonando

BookSection (2)

Building trust: a challenge for school leaders and teachers.
- Chile: changing the teaching profession, the most challenging reform

EditorialMaterial (1)

More equity in education: The Chilean students' public outcry

Proyecto (9)

: Confianza relacional en liceos científico-humanistas y técnico-profesionales. Un estudio en la región Metropolitana.
Construcción de un modelo de intervención para fomentar la confianza relacional en las escuelas básicas de Chile
Centro de Desarrollo del Liderazgo Educativo (CEDLE)
CONFIANZA RELACIONAL EN ESCUELAS PÚBLICAS Y PRIVADAS SUBVENCIONADAS. UN ESTUDIO EN ESCUELAS BÁSICAS DE LA REGIÓN DE VALPARAÍSO
El primer año de los directores escolares. Orientaciones para un programa de inducción profesional
Políticas para el liderazgo directivo escolar en América Latina y El Caribe. Un Estado del Arte en base a 8 casos nacionales
Education standards in the framework of OECD
Formación y entrenamiento de los directores escolares en Chile=> situación actual, desafíos y propuestas de políticas
Proyecto CONICYT CIE 01 CEPPE (Centro de Estudios de Políticas y Prácticas en Educación)
20
jose weinstein

Professor Titular

Education

Diego Portales University

Santiago, Chile

3
Javiera Peña

Investigadora Adjunta

Universidad Diego Portales

Ñuñoa, Chile

1
MARIA ANSOLEAGA

RESEARCH DIRECTOR

PSYCHOLOGY

Universidad Diego Portales

SANTIAGO, Chile

1
Gonzalo Muñoz

Professor

Education

Universidad Diego Portales

Santiago, Chile