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Cristian Alejandro Buzeta Riquelme

Postdoctoral research assistant

UNIVERSITY OF ANTWERP

Antwerp, Bélgica

Líneas de Investigación


Social media marketing, audience research, market research, digital marketing, marketing

Educación

  •  Ingeniero Comercial, UNIVERSIDAD DE CHILE. Chile, 2010
  •  Licenciado en Ciencias en la Administración de Empresas, UNIVERSIDAD DE CHILE. Chile, 2008
  •  Magister en Marketing, UNIVERSIDAD DE CHILE. Chile, 2011
  •  PhD in Applied Economics, UNIVERSITY OF ANTWERP. Bélgica, 2021

Experiencia Académica

  •   Instructor Adjunto Part Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    Facultad de Comunicaciones

    Santiago, Chile

    2016 - 2017

  •   Instructor Adjunto Part Time

    UNIVERSIDAD DEL DESARROLLO

    Facultad de Comunicaciones

    Santiago, Chile

    2016 - 2017

  •   Profesor Part-Time Part Time

    UNIVERSIDAD DE CHILE

    Facultad de Economía y Negocios

    Santiago, Chile

    2015 - 2017

  •   Profesor Part-Time Part Time

    UNIVERSIDAD DE CHILE

    Facultad de Economía y Negocios

    Santiago, Chile

    2014 - 2017

  •   Lecturer Full Time

    UNIVERSITY OF ANTWERP

    Faculty of Business and Economics

    Antwerp, Bélgica

    2019 - 2021

  •   Postdoctoral research assistant Full Time

    UNIVERSITY OF ANTWERP

    Faculty of Business and Economics

    Antwerp, Bélgica

    2021 - A la fecha

Experiencia Profesional

  •   Asesor Metodológico Part Time

    Kantar IBOPE Media

    Santiago, Chile

    2016 - 2016

  •   Gerente Comercial Full Time

    Kantar IBOPE Media

    Santiago, Chile

    2012 - 2016

  •   Analista Comercial Full Time

    CCAF Los Héroes

    Santiago, Chile

    2011 - 2012

  •   Director de Proyectos Cuantitativos Full Time

    ICCOM

    Santiago, Chile

    2011 - 2011

Formación de Capital Humano


Undergradutate teaching: Investigación de Mercados (UChile), Audiencias (PUC)
Postgraduate teaching: Métodos Estadísticos (UChile), Investigación de Mercados (UChile)


Difusión y Transferencia


--


Premios y Distinciones

  •   Beca estudios de postgrado

    UNIVERSIDAD DE CHILE

    Chile, 2009

    Beca del 77,5% para realización de estudios de Postgrado, en el Magíster en Marketing de la Facultad de Economía y Negocios de la Universidad de Chile. (2009)

  •   Premio Mención Especial - Concurso mejores tesis y seminarios de título

    ENEFA - ASFAE

    Chile, 2010

    Premio Mención Especial en Concurso Mejores Tesis y Seminarios de Títulos. Entregado en XXVI Encuentro Nacional de Facultades de Administración y Economía de Chile.


 

Article (18)

The role of well-being in consumer's responses to personalized advertising on social media
An international perspective of the academic-practitioner divide in advertising: an exploratory study into its causes and solutions
Branded content and motivations for social media use as drivers of brand outcomes on social media: a cross-cultural study
Celebrity endorsement using different types of new media and advertising formats
Foreign company misconduct and how consumers' punitive intent is influenced by country stereotypes and the perceived similarity between the foreign country and the home country
Determinants of football TV audience: The straight and ancillary effects of the presence of the local team on the FIFA world cup
Motivations to Use Different Social Media Types and Their Impact on Consumers' Online Brand-Related Activities (COBRAs)
Worn but still effective: examining the audience data of the Chilean presidential electoral broadcasting (1999-2017)
Personalidad de marca de los partidos políticos en Chile: una mirada desde los ciudadanos más jóvenes
Sidedness, commercial intent and expertise in blog advertising
Sidedness, commercial intent and expertise in blog advertising
The television audience measurement in the digital age [La medición de las audiencias de televisión en la era digital]
The television audience measurement in the digital age [La medición de las audiencias de televisión en la era digital]
Cómo se comportan las audiencias en los mega-eventos deportivos=> La copa Mundial de Fútbol Sudáfrica 2010
Looking for the audiences: The effect of using partial counterprogramming and a friendlier style of news presentation
Looking for the audiences: The effect of using partial counterprogramming and a friendlier style of news presentation [En busca de las audiencias: El efecto del uso de la contraprogramaciõn parcial y un estilo más amigable de los noticiarios]
Looking for the audiences: The effect of using partial counterprogramming and a friendlier style of news presentation En busca de las audiencias: El efecto del uso de la contraprogramaciõn parcial y un estilo más amigable de los noticiarios
Looking for the audiences=> The effect of using partial counterprogramming and a friendlier style of news presentation

ConferencePaper (2)

Motivations to use different social media types and their impact on consumer-brand engagement
Marketing chilean newscasts: the effect on the audience of changing programming strategy and newscast style

Proyecto (3)

Evaluación y optimización del modelo de franja televisiva electoral chilena desde la perspectiva del comportamiento de las audiencias
Características de la recepción del product placement dirigido a niños y jóvenes=> analizando el caso de la promoción de alimentos y bebidas no saludables
Características de la publicidad infantil y su comprensión en su grupo destinatario
18
Cristian Buzeta

Postdoctoral research assistant

Department of Marketing

UNIVERSITY OF ANTWERP

Antwerp, Bélgica

7
Rodrigo Uribe

Profesor Asociado

FACULTAD DE ECONOMÍA Y NEGOCIOS

Santiago, Chile