Photo_jtp.jpg_thumb90

Jorge Alberto Tricio Pesce

Profesor Asociado

UNIVERSIDAD DE LOS ANDES

Santiago, Chile

Líneas de Investigación


Evaluación de competencias en educación superior en salud; Desarrollo curricular en carreras de salud; Desarrollo de la práctica pedagógica de profesionales de la salud

Educación

  •  PhD en Educación Superior en Salud, KING'S COLLEGE LONDON. Reino Unido, 2014
  •  Magister en Ciencias Dentales, UNIVERSIDAD DE LOVAINA. Bélgica, 1992
  •  Cirujano Dentista, UNIVERSIDAD DE CHILE. Chile, 1991

Experiencia Académica

  •   Profesor Asociado Full Time

    UNIVERSIDAD DE LOS ANDES

    2002 - A la fecha

Experiencia Profesional

  •   Secretario Académico Facultad de Odontología

    Universidad de los Andes

    Chile

    2001 - 2008

  •   Vicedecano Facultad de Odontología

    Universidad de los Andes

    Chile

    2008 - 2011

  •   Investigador en educación

    King´s College London

    Reino Unido

    2011 - 2014

  •   Docente de pre-clínico (2do año) y clínica integrada (5to año)

    King´s College London

    Reino Unido

    2012 - 2014

  •   Visiting Senior Lecturer

    King´s College London

    Reino Unido

    2014 - A la fecha

  •   Cirujano Dentista (socio)

    Odontología CIPO Ltda.

    Chile

    1995 - 2011


 

Article (11)

Exploring teachers’ motivation to teach: A multisite study on the associations with the work climate, students’ motivation, and teaching approaches
How dental students' course experiences and satisfaction of their basic psychological needs influence passion for studying in Chile
How dental students’ course experiences and satisfaction of their basic psychological needs influence passion for studying in Chile
La importancia de la educación interprofesional en la enseñanza de la odontología: una revisión sistemática exploratoria analizando el dónde, el porqué y el cómo
Student experiences of two small group learning-teaching formats: Seminar and fishbowl
Assessing the application of knowledge in clinical problem-solving: The structured professional reasoning exercise
Impact of Faculty Development Workshops in Student-Centered Teaching Methodologies on Faculty Members' Teaching and Their Students' Perceptions
Analysis of dental students' written peer feedback from a prospective peer assessment protocol
Fostering Dental Students’ Academic Achievements and Reflection Skills Through Clinical Peer Assessment and Feedback
Dental students' peer assessment: a prospective pilot study
Dental students' reflective habits: is there a relation with their academic achievements?

Review (1)

The importance of inter-professional education in the teaching and learning of dentistry: A scoping systematic review analysing the where, why and how [La importancia de la educación interprofesional en la enseñanza de la odontología: una revisión sistemática exploratoria analizando el dónde, el porqué y el cómo]
12
Jorge Tricio

Profesor Asociado

Facultad de Odontología

UNIVERSIDAD DE LOS ANDES

Santiago, Chile

1
Claudia Naranjo

Vicedecana Académica

Facultad de Odontología

Universidad de Los Andes

Santiago, Chile

1
ANDREA ORMEÑO

Direccion Area Odontopediatria

Universidad de los Andes

Santiago, Chile