Mch.png_thumb90

Marcos Carmona Halty

Académico

Universidad de Tarapacá

Arica, Chile

Líneas de Investigación


bienestar escolar y desempeño académico; engagement y burnout escolar; emociones académicas y recursos personales; capital psicológico escolar

Educación

  •  PSICOLOGIA SOCIAL, UNIVERSIDAD DE TARAPACA. Chile, 2009

Experiencia Académica

  •   Profesor Asistente Full Time

    UNIVERSIDAD DE TARAPACA

    CIENCIAS SOCIALES Y JURIDICAS

    ARICA, Chile

    2009 - A la fecha

Experiencia Profesional

  •   Profesor Full Time

    Universidad de Tarapacá

    Arica, Chile

    2009 - A la fecha


 

Article (11)

Flourishing Scale: Adaptation and Evidence of Validity in a Chilean High School Context
School Burnout Inventory: Factorial Validity, Reliability, and Measurement Invariance in a Chilean Sample of High School Students
Development and Evidence of the Validity of the Condom Use Attitudes Scale for Youth and Adults in a Chilean Context
The strengthening starts at home: Parent-child relationships, psychological capital, and academic performance - a longitudinal mediation analysis
Adaptation and validation to Spanish of the Psychological Capital Questionnaire-12 (PCQ-12) in academic contexts
Good Relationships, Good Performance: The Mediating Role of Psychological Capital - A Three-Wave Study Among Students
How Psychological Capital Mediates Between Study-Related Positive Emotions and Academic Performance
Linking positive emotions and academic performance: The mediated role of academic psychological capital and academic engagement
Satisfaction of Basic Psychological Needs Leads to Better Academic Performance via Increased Psychological Capital: A Three-Wave Longitudinal Study Among High School Students
The Utrecht Work Engagement Scale for Students (UWES-9S): Factorial Validity, Reliability, and Measurement Invariance in a Chilean Sample of Undergraduate University Students
PSYCHOMETRIC ANALYSIS OF HARDY PERSONALITY SCALE (HPS) ADAPTED TO CHILEAN STUDENTS

Proyecto (7)

Análisis Psicométrico de la escala de Personalidad Resistente Adaptada a Estudiantes Universitarios Chilenos
Análisis psicométrico de la escala de percepción de amenaza exogrupal (EPAE) en una muestra chilena
Vivencias y reacciones personales frente a las emergencias vividas en Iquique los días 1 y 2 de abril de 2014
Percepción de Amenaza Exogrupal, Contacto Intergrupal y Prejuicio Hacia Colectivos Migrantes Latinoamericanos Residentes en Chile
Personalidad Resistente, Estrategias de Afrontamiento y Estres Academico en Estudiantes Universitarios
Bienestar Psicológico, Metas Personales y Satisfacción Vital en Estudiantes Universitarios
Construccion y Estandarizacion de Instrumentos de Evaluacion Psicometrica para el Desarrollo de una Cultura de Evaluacion Etica y Rigurosa.
10
Marcos Carmona

Académico

Escuela de Psicología y Filosofía

Universidad de Tarapacá

Arica, Chile

2
Rodrigo Ferrer

Académico

Escuela de Psicología y Filosofía

Universidad de Tarapacá

Arica, Chile