
jaime juan mena lorca
Líneas de Investigación
Educación
-
matematica, UNIVERSITY OF IOWA. Estados Unidos
Article (13)
Cognitive construction of the solution set of a system of linear equations with two unknowns
Jara, MAR; Lorca, AM; Lorca, JJFM; Saldias, PV; Leo, MD
|
Fostering Transit between Real World and Mathematical World: Some Phases on the Modelling Cycle
Guerrero-Ortiz, C
|
Math modeling knowledge from reflection in math teachers initial training
Mena-Lorca, Jaime; Borromeo-Ferri, Rita; Huincahue, Jaime
|
Math modeling knowledge from reflection in math teachers initial training
Mena-Lorca, Jaime; Borromeo-Ferri, Rita; Huincahue, Jaime
|
Fostering Transit between Real World and Mathematical World=> Some Phases on the Modelling Cycle
Guerrero-Ortiz C., Mena-Lorca J.
|
Nobel teacher's epistemological stability and mathematical working space [Estabilidad epistemológica del profesor debutante y espacio de trabajo matemático]
Montoya-Delgadillo E., Mena-Lorca; J, Mena-Lorca
|
THE EPISTEMOLOGICAL OBSTACLE OF THE ACTUAL INFINITY=> PERSISTENCE, RESISTENCE AND CATEGORIES OF ANALYSIS
Mena-Lorca, A; Mena-Lorca, J; Montoya Delgadillo, E.; Morales A., Parraguez
|
A Sideband-separating Receiver with a Calibrated Digital If-Hybrid Spectrometer for the Millimeter Band
rodriguez ; R; Finger; mena; F. P.; Bronfman; l
|
THE ROLE OF TIME IN A MODELING PROCESS THAT USES VIDEOS OF PHYSICS EXPERIMENTS
Morales A., Mena J.; VERA, F
|
Dynamical complexities in the Leslie-Gower predator-prey model as consequences of the Allee effect on prey
Gonzalez-Olivares, E; Mena-Lorca, J; Rojas-Palma, A; Flores, JD
|
Multiple stability and uniqueness of the limit cycle in a Gause-type predator-prey model considering the Allee effect on prey
Gonzalez-Olivares, E; Meneses-Alcay, H; Gonzalez-Yanez, B; Mena-Lorca, J; Rojas-Palma, A; Ramos-Jiliberto, R
|
Role of inducible defenses in the stability of a tritrophic system
Ramos-Jiliberto, R; Mena-Lorca, J; Flores, JD; Morales-Alvarez, W
|
Coexistence in metacommunities=> A tree-species model
Mena-Lorca, J; Velasco-Hernandez, JX; Marquet, PA
|
Proyecto (6)
Cambios en el Espacio de Trabajo Matemático de profesores del liceo en el dominio del análisis y sus implicancia
FONDEF (1171744. “)
|
CONOCIMIENTO MATEMÁTICO FUNCIONAL VÍA LA MODELACIÓN EN AULA.
FONDECYT (1151093)
|
LA MODELACIÓN MATEMÁTICA EN LA PRÁCTICA DOCENTE - TRANSICIÓN DESDE LA FORMACIÓN DE PROFESORES
FONDECYT (3150317)
|
1) “La Galería de Galileo=> Experimentos Interactivos de Física para la Enseñanza Media”, FONDEF-(CONICYT) Folio N° TE10I012, duración 2 años, adjudicación 2011. Tipo de Investigación=> Co-Investigador.
FONDEF (TE10I012)
|
THE PRACTICES OF NOVELS TEACHERS=> IS HIS EPISTEMOLOGIA STABLE?
FONDECYT (1110988)
|
THE PRACTICES OF NOVELS TEACHERS=> IS HIS EPISTEMOLOGIA STABLE?
FONDECYT (1110988)
|

Rafael Rodríguez
Profesor Asistente
Instituto Electicidad y Electronica
UNIVERSIDAD AUSTRAL DE CHILE
Valdivia, Chile

CAROLINA GUERRERO
PROFESOR ASOCIADO
INSTITUTO DE MATEMÁTICAS
Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
VALPARAISO, Chile