Man

Jose Javier Soto Martinez

Líneas de Investigación


Transport Modelling Behavioural Models Advanced discrete choice models Transport Planning Transport policies

Educación

  •  Ingeniería Civil, UNIVERSIDAD DEL NORTE. Colombia, 2011
  •  Transporte, UNIVERSIDAD DEL NORTE. Colombia, 2013

Experiencia Académica

  •   Profesor Tiempo Parcial Part Time

    UNIVERSIDAD DEL NORTE

    Colombia

    2011 - 2013

  •   Profesor Tiempo Completo Full Time

    UNIVERSIDAD TECNOLOGICA DE BOLIVAR

    Chile

    2014 - 2016

  •   Director de Programa Ing. Civil Full Time

    UNIVERSIDAD TECNOLOGICA DE BOLIVAR

    Colombia

    2017 - 2018

Difusión y Transferencia


Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?user=ACEq4C4AAAAJ&hl=en



 

Article (15)

Using demographic, psychosocial, behavioural and safety-related factors to assess cyclists' behaviour: A comparative approach across 19 countries
Yes, size does matter (for cycling safety)! Comparing behavioral and safety outcomes in S, M, L, and XL cities from 18 countries
Analysing a license plate-based vehicle restriction policy with optional exemption charge: The case in Cali, Colombia
How do the affective and symbolic factors of private car driving influence car users' travel behavior in a car restriction policy scenario?
Influence of survey engagement and multiple-choice heuristics in the estimation of the value of a statistical life
Cross-culturally approaching the cycling behaviour questionnaire (CBQ): Evidence from 19 countries
Public transportation and fear of crime at BRT Systems: Approaching to the case of Barranquilla (Colombia) through integrated choice and latent variable models
Women's perceived risk of sexual harassment in a Bus Rapid Transit (BRT) system: The case of Barranquilla, Colombia
Integrating perceptions of safety and bicycle theft risk in the analysis of cycling infrastructure preferences
Market segmentation for incentivising sustainable transport policies
Willingness to change car use to commute to the UPTC main campus, Colombia
Accounting for attitudes on parking choice: An integrated choice and latent variable approach
Incentivizing alternative fuel vehicles: the influence of transport policies, attitudes and perceptions
Hybrid choice model for alternative fuelled vehicles
Hybrid choice model for alternative fuelled vehicles [Modelación híbrida para la elección de vehículos con energías alternativas]

Proyecto (4)

Impacto ambiental de las motos y el Transcaribe en la calidad del aire de la ciudad de Cartagena
Planeación estratégico-táctica de las cadenas logísticas agroindustriales de Montes de María y del Sur de Bolívar
Evaluación de la seguridad vial en rutas asignadas de la red vial nacional de acuerdo a las capacitaciones sobre la metodología de evaluación de la seguridad vial iRAP
Modelación de la demanda de transporte privado con fuentes de energía alternativa
1
Luis Rizzi

Profesor Asociado / Director Adjunto, Dirección de Postgrado, Escuela de Ingeniería

Departamento de Ingeniería de Transporte y Logística

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE

Santiago, Chile

1
Juan de Dios Ortúzar

Emeritus Professor

Transport Engineering and Logistics

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE

Santiago, Chile