Man

Johanna Cristina Sagner Tapia

Investigadora Postdoctoral

UNIVERSIDAD DE LA FRONTERA

Chile

Líneas de Investigación


Inclusión Educativa y Discapacidad; Alteridad y Diversidad; Metodología cualitativa

Educación

  •  Licenciatura en Educación Diferencial, UNIVERSIDAD AUSTRAL DE CHILE. Chile, 1998
  •  Magister en Antropología y Desarrollo, UNIVERSIDAD DE CHILE. Chile, 2004
  •  Doctorado en Ciencias Sociales y Educación, EBERHARD KARLS UNIVERSITÄT TÜBINGEN. Alemania, 2014
  •  Profesora en Educación Diferencial, UNIVERSIDAD AUSTRAL DE CHILE. Chile, 1998

Experiencia Académica

  •   Investigadora Postdoctoral Full Time

    UNIVERSIDAD DE LA FRONTERA

    Ciencias Sociales, Educación y Humanidades

    Temuco, Chile

    2014 - 2016

  •   Académica Full Time

    UNIVERSIDAD DE LA FRONTERA

    Ciencias Sociales, Educación y Humanidades

    Temuco, Chile

    2017 - At present

Experiencia Profesional

  •   Investigadora

    Universidad de la Frontera

    Chile

    2014 - At present


 

Article (4)

Amenity/Lifestyle Migration in the Chilean Andes: Understanding the Views of "The Other" and Its Effects on Integrated Community Development
An analysis of alterity in teachers inclusive pedagogical practices
An alterity analysis of teachers’ inclusive pedagogical practices
Dealing with alterity: Teachers’ strategies using publicity campaigns

BookSection (2)

La percepción de la gravedad de los delitos: Una revisión sistémica [Perceptions of crime seriousness: A systematic review].
Alterity as a key theory for understanding and optimizing school inclusion

BookWhole (1)

Alterity in Inclusive and Integrative Learning Programmes
5
Johanna Sagner

Investigadora Postdoctoral

UNIVERSIDAD DE LA FRONTERA

Chile

1
David Matarrita

Associate Professor

Rangeland, Wildlife and Fisheries Management

Texas A&M University

College Station, Estados Unidos