Man

Rodrigo Alejandro Uribe Bravo

Profesor Asociado

FACULTAD DE ECONOMÍA Y NEGOCIOS

Santiago, Chile

Líneas de Investigación


Publicidad infantil; Estrategias persuasivas; Metodologia de la Investigacion; Estrategia comunicacional; estudios de audiencias; Analisis sensorial

Educación

  •  Mass Communication, UNIVERSITY OF SHEFFIELD. Reino Unido, 2004
  •  POLITICAL COMMUNICATION, UNIVERSITY OF SHEFFIELD. Chile, 2000
  •  PSICOLOGIA, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 1994

Experiencia Académica

  •   Profesor asistente Full Time

    UNIVERSIDAD DE CHILE

    Economía y Negocios

    Santiago, Chile

    2005 - 2011

  •   Profesor Asociado Full Time

    UNIVERSIDAD DE CHILE

    Economia y Negocios

    Santiago, Chile

    2012 - At present

Experiencia Profesional

  •   Director de Proyectos Full Time

    Cadem

    Santiago, Chile

    1995 - 1998

  •   Director de Estudios/ Asesor presidencial Full Time

    Presidencia de la República

    Santiago, Chile

    2014 - 2015

  •   Asesor director SECOM Full Time

    Ministerio Secretaria General de Gobierno

    Santiago, Chile

    1998 - 2000


 

Article (36)

Mejoramiento genético de ciruela asiática enfocado en el consumidor
Modeling and evaluating the effectiveness of AR advertising and the moderating role of personality traits
Determinants of football TV audience: The straight and ancillary effects of the presence of the local team on the FIFA world cup
Do Consumers Evaluate New and Existing Fruit Varieties in the Same Way? Modeling the Role of Search and Experience Intrinsic Attributes
Varying the Number of FOP Warnings on Hedonic and Utilitarian Food Products: Evidence from Chile
Disclosing Product Placements of Fast Food to Children: The Importance of Reinforcing the Use of Disclosures and the Age of Children
Desgastada pero aún efectiva: Examinando los datos de audiencia de la franja electoral presidencial chilena (1999-2017)
Advertising concepts in posters of the main Chilean political campaigns (1989-2013): The same ideas with different words
Comparing children's explicit and implicit understanding of advertising and placement on TV
Personalidad de marca de los partidos políticos en Chile: una mirada desde los ciudadanos más jóvenes
Should i say it in English? Exploring language effects on print advertising among latin American bilinguals
Separate and joint effects of advertising and placement
Sidedness, commercial intent and expertise in blog advertising
Developing campaigns in the context of a disaster Content of and reactions to advertising following the earthquake in Chile on February 27, 2010
The effects of TV unhealthy food brand placement on children. Its separate and joint effect with advertising
The effects of TV unhealthy food brand placement on Children: Its separate and joint effect with advertising
Exemplars' impacts in marketing communication campaigns
Comparative advertising effectiveness in Latin America: evidence from Chile
Sample size in content analysis of advertising The case of Chilean consumer magazines
Looking for the audiences: The effect of using partial counterprogramming and a friendlier style of news presentation
Looking for the audiences: The effect of using partial counterprogramming and a friendlier style of news presentation [En busca de las audiencias: El efecto del uso de la contraprogramaciõn parcial y un estilo más amigable de los noticiarios]
Looking for the audiences: The effect of using partial counterprogramming and a friendlier style of news presentation En busca de las audiencias: El efecto del uso de la contraprogramaciõn parcial y un estilo más amigable de los noticiarios
Store brand and national brand promotion attitudes antecedents
Gender stereotypes in advertising: A content analysis of Chilean magazines
Gender stereotypes in advertising: A content analysis of Chilean magazines Estereotipos de género en la publicidad: Un análisis de contenido de las revistas chilenas
Are 'sensational' news stories more likely to trigger viewers' emotions than non-sensational news stories? A content analysis of British TV news
The influence of opinion polls on people's preferences Los estudios de opinión y su influencia en las preferencias de las personas
Actitud parental hacia la publicidad infantil en Chile: el rol del GSE y de la dicotomía urbano-rural.
Factores que influencian la piratería de música digital desde Internet en Chile
Food marketing, children and obesity in Chile. Evidence and challenges for regulation
Las audiencias de la Franja Presidencial Chilena
Las estrategias de mediación parental televisiva que usan los padres chilenos. Television Parental Mediation Strategies Used by Chilean Parents -
Los Estudios de Opinión y su Influencia en las Preferencias de las Personas
The tabloidisation of british tabloids
Un momento y ya volvemos: un análisis de contenido de la publicidad infantil en la televisión chilena - Comunicación y sociedad
Un momento y ya volvemos: un análisis de contenido de la publicidad infantil en la televisión chilena - Comunicación y sociedadCaracterísticas de la publicidad infantil chilena en tiempos de mayor acceso a los medios y a los bienes de consumo.

Abstract (1)

EVALUATING THE BEHAVIORAL EFFECT OF JUNK FOOD ADVERTISING AND BRAND PLACEMENT ON CHILDREN

BookSection (2)

Government strategic communication in the democratic transition of Chile
Government strategic communication in the democratic transition of Chile (1990-2006)

BookWhole (2)

Televisión y Opinión Pública.
Televisión y Opinión Pública
42
Rodrigo Uribe

Profesor Asociado

FACULTAD DE ECONOMÍA Y NEGOCIOS

Santiago, Chile

9
Cristian Buzeta

Postdoctoral research assistant

Department of Marketing

UNIVERSITY OF ANTWERP

Antwerp, Bélgica

8
Enrique Manzur

Vicerrector de Asuntos Económicos y Gestión Institucional de la Universidad de Chile

Universidad de Chile

Santiago, Chile

2
Pablo Farías

UNIVERSIDAD DE CHILE

SANTIAGO, Chile

1
Alejandra Fuentes

Académica

Facultad de Medicina

UNIVERSIDAD DE CHILE

Santiago, Chile