Imagen.png_thumb90

Paulo Barraza Rodriguez

Profesor Asociado

Universidad de Chile

Santiago, Chile

Líneas de Investigación


- Relación entre dinámica cerebral y experiencia consciente. - EEG de personas en interacción (hyperscanning). - Dinámica inter-cerebros durante tareas cooperativas y competitivas.

Educación

  •  Diplomado en Neuropsicología, UNIVERSIDAD DE VALPARAISO. Chile, 2004
  •  Psicologia, UNIVERSIDAD DE LA SERENA. Chile, 2005
  •  Doctorado en Psicologia, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 2011

Experiencia Académica

  •   Investigador Asociado Full Time

    UNIVERSIDAD DE CHILE

    Centro de Investigación Avanzada en Educacion

    Santiago, Chile

    2012 - A la fecha

  •   Profesor Asociado Full Time

    UNIVERSIDAD DE CHILE

    Instituto de Estudios Avanzados en Educación

    Santiago, Chile

    2018 - A la fecha

Experiencia Profesional

  •   Neuropsicologo Part Time

    Liga Chilena contra la Epilepsia

    La Serena, Chile

    2005 - 2005


 

Article (15)

Efficiency of attentional networks in musicians and non-musicians
Implementing EEG hyperscanning setups
Mapping the neuroanatomy of functional decline in Alzheimer's disease from basic to advanced activities of daily living
Neuromyths in education: prevalence in Chilean teachers and the role of means of dissemination
The development of creativity in Chilean kindergarten and school children
Neuroanatomical Comparison of the "word"" and ""picture"" Versions of the Free and Cued Selective Reminding Test in Alzheimer's Disease"
The role of attentional networks in the access to the numerical magnitude of fractions in adults
Pre-stimulus EEG oscillations correlate with perceptual alternation of speech forms
Ways of making-sense: Local gamma synchronization reveals differences between semantic processing induced by music and language
Anatomical correlations of memory impairment measured by the free and cued selective remanding test verbal and visual versions
Complex brain network properties in late L2 learners and native speakers
Oscillatory Brain Activity Reveals Linguistic Prints in the Quantity Code
Long-distance neural synchrony correlates with processing strategies to compare fractions
Long-range neural synchronization supports fast and efficient reading: EEG correlates of processing expected words in sentences
Oscillatory dynamics related to the Unagreement pattern in Spanish

BookSection (3)

Neurodinámica, encarnación y significado.
Creatividad infantil: ¿atributo personal o fenómeno relacional?
El aula como sistema complejo.

Proyecto (5)

Adquisición de Electroencefalógrafo portátil de alta densidad con sistema Wireless
Inserción en la Academia
Physiopathology of Apathy in Alzheimer's Disease: An experimental neuropsychology and neuroimaging study
Exploring Consciousness: Neurodynamics of bistable perception
Brain-to-Brain synchronization: a benchmark for inter-subject collaboration?

Review (1)

Diferencias Cerebrales en Prematuros y su Relación con el Desarrollo de sus Funciones Cognitivas
24
Paulo Barraza

Profesor Asociado

INSTITUTO DE ESTUDIOS AVANZADA EN EDUCACIÓN

Universidad de Chile

Santiago, Chile

2
Eugenio Rodriguez

Profesor asociado

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE, ESCUELA DE PSICOLOGIA

Santiago, Chile

2
CAROLINA DELGADO

ASSOCIATE PROFESSOR

NEUROLOGÍA y neurocirugía

HOSPITAL CLINICO UNIVERSIDAD DE CHILE

SANTIAGO, Chile

2
Fernando Henriquez

Investigador Asociado

Departamento de Fisiopatologia, Facultad de Medicina

Universidad de Chile

Santiago , Chile

1
Gada Musa

Investigador

Neurología

Hospital Clínico de la Universidad de Chile

Santiago, Chile

1
Marcela Pardo

Associate Researcher

University of Chile

Center for Advanced Research in Education

Santiago, Chile

1
Andrea Slachevsky

Associate Professor

ICBM

UNIVERSIDAD DE CHILE

Chile, Chile

1
Pablo Dartnell

Researcher

CIAE

Instituto de Estudios Avanzados en Educación

Santiago, Chile

1
Agustin Ibanez

Profesor Titular

Psicologia

Universidad Adolfo Ibánez

Santiago, Chile