Man

Victor Benito Arias González

Líneas de Investigación


Trastorno por déficit de atención con hiperactividad Evaluación de apoyos y conducta adaptativa en niños con discapacidad Evaluación de trastornos de la conducta infantil Detección y modelado de sesgos de respuesta en escalas auto-informadas

Educación

  •  Psicología, UNIVERSIDAD DE SALAMANCA. España, 2012
  •  Discapacidad, UNIVERSIDAD DE CHILE. Chile, 2012
  •  Recursos humanos, UNIVERSIDAD PONTIFICIA COMILLAS. España, 2005

Experiencia Académica

  •   Profesor asistente Full Time

    UNIVERSIDAD DE TALCA

    Psicología

    Talca, Chile

    2013 - A la fecha

  •   Profesor asociado Part Time

    UNIVERSIDAD DE VALLADOLID

    Educación

    Valladolid, Chile

    2008 - 2013

  •   Profesor adjunto Part Time

    UNIVERSIDAD MIGUEL DE CERVANTES

    Ciencias jurídicas

    Valladolid, España

    2008 - 2013


 

Article (17)

The negative wording factor of Core Self-Evaluations Scale (CSES): Methodological artifact, or substantive specific variance?
Validity evidence based on Internal Structure of Scores of the Emotional Quotient-inventory: Youth Version short (EQ-i: YV-S) in a Chinese sample
A collaborative clinical simulation model for the development of competencies by medical students
A new scale for the measurement of quality of life in children with intellectual disability
Bifactor Models of Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD): An Evaluation of Three Necessary but Underused Psychometric Indexes
Evaluación de las actitudes de los profesionales hacia las personas con discapacidad
General and Specific Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder Factors of Children 4 to 6 Years of Age: An Exploratory Structural Equation Modeling Approach to Assessing Symptom Multidimensionality
Hierarchy and psychometric properties of ADHD symptoms in Spanish children: An application of the Graded Response Model
The Reliability and Validity of Liu´s Self-Report Questionnaire for Screening Putative Pre-Psychotic States (BQSPS) in Adolescents
An in-depth psychometric analysis of the Connor-Davidson Resilience Scale: Calibration with Rasch-Andrich model
Internal structure of the Community Assessment of Psychic Experiences-Positive (CAPE-P15) scale: Evidence for a general factor
Assessment of social skills in adults with intellectual disability: calibration of the SPSS-R Scale with Rasch model
Attitudes Towards Mathematics: Construction and Validation of a Measurement Instrument
Attitudes towards mathematics: construction and validation of a measuring instrument
Calibración del Indice de Hiperactividad de Conners mediante el Modelo de Rasch
Funcionamiento diferencial del ítem en la evaluación de la sintomatología TDAH en función del género y el formato de calificación
A comparison of alternative models of individual quality of life for social services recipients
1
Edgar Vogel

Titular (tenured) professor of psychology

Facultad de psicologia

UNIVERSIDAD DE TALCA

Talca, Chile

1
Daniel Núñez

PROFESOR ASOCIADO

Universidad de Talca

Talca, Chile