Dani2300.jpg_thumb90

Daniela Silvia Adriana Ebner Karestinos

Profesor Asistente

Universidad Andrés Bello

Santiago, Chile

Líneas de Investigación


Control motor, Terapias basadas en la evidencia científica, Neurorehabilitación, Aprendizaje Motor aplicado a terapias intensivas, Evaluaciones clínicas

Educación

  •  Kinesiólogo, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE VALPARAISO. Chile, 2008
  •  Ergonomía, UNIVERSIDAD DE CONCEPCION. Chile, 2010
  •  Motor Science, UNIVERSITE CATHOLIQUE DE LOUVAIN. Bélgica, 2020

Experiencia Académica

  •   Profesor de asignatura y práctica profesional Part Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE VALPARAISO

    Ciencias

    Viña del Mar, Chile

    2009 - 2010

  •   Asistente Full Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    Ciencias

    Viña del Mar, Chile

    2010 - 2011

  •   Asistente de educación Full Time

    UNIVERSITE CATHOLIQUE DE LOUVAIN

    Ciencias del Movimiento

    Bruselas, Bélgica

    2013 - 2019

  •   Postdoctorado Full Time

    UNIVERSITE CATHOLIQUE DE LOUVAIN

    Bruselas, Bélgica

    2020 - 2022

  •   PhD student Full Time

    UNIVERSITE CATHOLIQUE DE LOUVAIN

    Ciencias del Movimiento

    Bruselas, Chile

    2014 - 2020

  •   Profesor Asistente Full Time

    UNIVERSIDAD ANDRES BELLO

    Ciencias de la Rehabilitación

    Santiago, Chile

    2022 - A la fecha

Experiencia Profesional

  •   Kinesióloga Full Time

    Teleton

    Santiago, Chile

    2008 - 2009

Premios y Distinciones

  •   Bourse de Recherche

    Fonds de Soutien Marguerite-Marie Delacroix

    Bélgica, 2019

    Los principales objetivos de los Premios de Investigación del Fondo de Apoyo MMD son generar, guiar y apoyar aplicaciones de investigación, que se centren en el individuo con déficit intelectual de inicio infantil, trastornos del desarrollo neurocognitivo y/o trastorno del espectro autista. El Fondo de Apoyo se centra en la prevención de la discapacidad y sus complicaciones, y por tanto en la búsqueda de nuevas estrategias en etiología, diagnóstico y gestión terapéutica. El proyecto debe realizado por un investigador dedicado, beneficiándose de la supervisión científica de calidad en una institución reconocida (Universidad, Centro de experiencia, ...) y de un promotor comprometido.


 

Article (19)

Commentary on "Hand-Arm Bimanual Intensive Training in Virtual Reality: A Feasibility Study "
Hand-Arm Bimanual Intensive Therapy Including Lower Extremities (HABIT-ILE) in adults with chronic stroke: protocol of a randomised controlled trial
Effects of Sport-Based Exercise Interventions on Executive Function in Older Adults: A Systematic Review and Meta-Analysis
Impact of early brain lesions on the optic radiations in children with cerebral palsy
Mirror movements after bimanual intensive therapy in children with unilateral cerebral palsy: A randomized controlled trial
Brain activation changes following motor training in children with unilateral cerebral palsy: An fMRI study
Efficacy of hand-arm bimanual intensive therapy including lower extremities (HABIT-ILE) in young children with bilateral cerebral palsy (GMFCS III-IV) in a low and middle-income country: protocol of a randomised controlled trial
Feasibility and effectiveness of HABIT-ILE in children aged 1 to 4 years with cerebral palsy: A pilot study
Functional, neuroplastic and biomechanical changes induced by early Hand-Arm Bimanual Intensive Therapy Including Lower Extremities (e-HABIT-ILE) in pre-school children with unilateral cerebral palsy: study protocol of a randomized control trial
Motor Skill Training May Restore Impaired Corticospinal Tract Fibers in Children With Cerebral Palsy
Protocol of changes induced by early Hand-Arm Bimanual Intensive Therapy Including Lower Extremities (e-HABIT-ILE) in pre-school children with bilateral cerebral palsy: a multisite randomized controlled trial
Interrater Reliability of Activity Questionnaires After an Intensive Motor-Skill Learning Intervention for Children With Cerebral Palsy
Reliability and responsiveness of the Jebsen-Taylor Test of Hand Function and the Box and Block Test for children with cerebral palsy
A key role of the prefrontal cortex in the maintenance of chronic tinnitus: An fMRI study using a Stroop task
Precision grip control while walking down a step in children with unilateral cerebral palsy
Hearing, feeling or seeing a beat recruits a supramodal network in the auditory dorsal stream
Intensive upper- and lower-extremity training for children with bilateral cerebral palsy: a quasi-randomized trial
Precision grip control while walking down a stair step
Maternal stress induces long-lasting Purkinje cell developmental impairments in mouse offspring
1
Enrique Cerda

Académico

Ciencias de la rehabilitación

Universidad Andrés Bello

Santiago, Chile

15
Rodrigo Araneda

Profesor Investigador

Facultad ciencias de la Rehabilitación

Universidad Andrés Bello

Santiago, Chile

1
Christian Campos

Decano

Universidad Andrés Bello

santiago, Chile

1
Falonn Contreras

Académico Investigador

Universidad Andrés Bello

Santiago, Chile

19
Daniela Ebner

Profesor Asistente

Universidad Andrés Bello

Santiago, Chile