Foto_lorena__isbej_.jpg_thumb90

Lorena Pilar Isbej Espósito

Profesora Asistente

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

Líneas de Investigación


Educación

  •  Educación Médica, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 2017
  •  Cirujano Dentista, UNIVERSIDAD DE CHILE. Chile, 1997
  •  Especialista en Periodoncia, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 2001
  •  Educación Médica, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 2014

Experiencia Académica

  •   Profesora Asistente Full Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    Medicina

    Santiago , Chile

    2011 - A la fecha

Experiencia Profesional

  •   Directora de Postgrado y Extensión Full Time

    Pontificia Universidad Católica de Chile

    Santiago, Chile

    2014 - 2018


 

Article (17)

Geographic Influence on Subgingival Microbiota in Health and Periodontitis: A Multinational Shotgun Metagenomic Study
In experts' words: Translating theory to practice for teaching self-regulated learning
Definici�n, Dimensiones y Atributos del Profesionalismo en Odontolog�a para el Contexto Chileno
Designing feedback processes in the workplace-based learning of undergraduate health professions education: a scoping review
Module for promoting responsible antimicrobial use in Dentistry: instructional design guided by cognitive load theory
A comprehensive approach to identify challenges for clinical reasoning development in undergraduate dental students and their potential solutions
Association of nine pathobionts with periodontitis in four South American and European countries
Comparative 16S rRNA gene sequencing study of subgingival microbiota of healthy subjects and patients with periodontitis from four different countries
Identificaci�n de contenidos de pertinencia intercultural para la atenci�n de salud para el plan de estudios de odontolog�a
Utility analysis of an adapted Mini-CEX WebApp for clinical practice assessment in physiotherapy undergraduate students
Desafíos de la educación en odontología
Evaluaci�n de la Susceptibilidad Antimicrobiana de Porphyromonas gingivalis Aisladas de Pacientes Periodontales en Poblaci�n Chilena
Feedback: Un pilar fundamental del aprendizaje clínico
The best mirror of the students' longitudinal performance: Portfolio or structured oral exam assessment at clerkship?
Evaluación para el aprendizaje: diseño e implementación de un mini-CEX en el internado profesional de la carrera de kinesiología
Educational impact after 10 years of implementation of a portfolio for undergraduate medical students
Experience of continuing online education in gastroenterology for non specialist medical doctors

Letter (1)

Response to: Bridging the gap in teaching self-regulated learning: A call for deeper integration
1
Margarita Pizarro

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE

Santiago, Chile

5
Arnoldo Riquelme

Profesor titular

Gastroenterología

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE, DEPARTAMENTO DE GASTROENTEROLOGÍA

Santiago, Chile

1
Pedro Pérez

Profesor Asociado

Medicina Interna

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

1
Ignacio Villagran

Profesor Asistente

Ciencias de la Salud

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

2
Duniel Ortuño

Profesor e Investigador

Odontología

Universidad de Los Andes

Santiago de Chile, Chile

2
Eduardo Fuentes

Profesor Asistente

Ciencias de la Salud

Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

1
Danisa Ivanovic-Zuvic

Fellowship en Investigación

Endocrinología

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

1
Carlos De la Fuente

Professor

Postgraduate, Faculty of Rehabilitation Sciences

Universidad Andrés Bello

santiago, Chile

1
Cynthia Cantarutti

Profesor Asociado

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

1
Claudia Véliz

Profesor Asociado

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

18
Lorena Isbej

Profesora Asistente

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile