Josefa Perdomo Díaz
Profesor Contratado Doctor (Tipo 1)
Universidad de La Laguna
Santa Cruz de Tenerife, España
problem solving, teaching and learning of school mathematics, preservice and inservice math teachers
-
Mathematics Education, UNIVERSIDAD DE LA LAGUNA. España, 2010
-
Mathematics, UNIVERSIDAD DE LA LAGUNA. España, 2002
-
Postdoc Full Time
UNIVERSIDAD DE CHILE
Centro de Modelamiento Matemático
Santiago, Chile
2012 - 2012
-
Postdoc Full Time
UNIVERSIDAD DE CHILE
Centro de Investigación Avanzada en Educación
Santiago, Chile
2012 - 2013
-
Teacher Other
UNIVERSIDAD DE CHILE
Facultad de Ciencias Físicas y Matemáticas
Santiago, Chile
2013 - 2013
-
Postdoc Full Time
UNIVERSIDAD DE CHILE
Centro de Modelamiento Matemático
Santiago, Chile
2013 - 2016
-
Profesor Ayudante Doctor Full Time
Universidad de La Laguna
La Laguna, España
2017 - 2021
-
Profesor Contratado Doctor (Tipo 1) Full Time
Universidad de La Laguna
La Laguna, España
2021 - At present
-
TEACHER Full Time
Instituto de Enseñanza Secundaria ADEJE 2
SANTA CRUZ DE TENERIFE, España
2007 - 2009
-
TEACHER Full Time
Escuela de Arte FERNANDO ESTEVEZ
SANTA CRUZ DE TENERIFE, Chile
2007 - 2007
-
Teacher Full Time
Instituto de Enseñanza Secundaria Rafael Arozarena
Santa Cruz de Tenerife, España
2007 - 2007
-
Teacher Full Time
Instituto de Enseñanza Secundaria Cabo Blanco
Santa Cruz de Tenerife, España
2007 - 2007
-
Teacher Full Time
Instituto de Enseñanza Secundaria Adeje
Santa Cruz de Tenerife, España
2006 - 2006
-
Teacher Full Time
Escuela de Arte Pancho Lasso
Las Palmas, España
2005 - 2006
Training for preservice and inservice mathematics teachers:
1. (2012) Member of the team in the course “Problem Solving”, for primary mathematics teachers.
2. (2013) Member of the team in the course “Fractions throught problem solving”, for primary mathematics teachers.
3. (2013) Member of the team in the course “Problem Solving for Secondary Teachers”, for secondary mathematics teachers.
4. (2013) Member of the team in the "Workshop on problem solving", for primary mathematics teachers in Constitución.
5. (2013) Member of the team in the "Workshop on problem solving", for primary mathematics teachers in Doñihue.
6. (2013) Teacher of course "Teaching and Learning of Mathematics in the Secondary Level", for future teachers of mathematics and physic in the secondary level. University of Chile.
NONE
Herramientas digitales y formulación de problemas matemáticos. Diseño de una instrucción para docentes de Educación Primaria |
Diseño de asignaturas innovadoras para la formación inicial docente en pedagogía matemática y desarrollo de un modelo para su evaluación y mejora |
LA RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS EN LA FORMACIÓN INICIAL DE PROFESORES DE MATEMÁTICA DE ENSEÑANZA MEDIA |
¿SE PUEDE PREPARAR LA PSU DE MATEMÁTICA DESARROLLANDO HABILIDADES COGNITIVAS DE NIVEL SUPERIOR? |
LA RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS Y LA TECNOLOGÍA EN LA FORMACIÓN Y DESARROLLO PROFESIONAL DEL PROFESOR DE MATEMÁTICAS. |
Recursos pedagógicos para la implementación de los estándares de formación inicial de profesores de enseñanza básica en matemáticas. |
COMPETENCIA MATEMÁTICA, RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS Y TECNOLOGÍA EN EDUCACIÓN MATEMÁTICA. |
LA RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS DE MATEMÁTICAS EN LA EDUCACIÓN POST-OBLIGATORIA HACIENDO USO DE HERRAMIENTAS TECNOLÓGICAS=> PROBLEMAS DE APRENDIZAJE Y MÉTODOS DE ENSEÑANZA. |