Man

Daniela Aldoney Ramirez

Profesor Investigador Asociado

UNIVERSIDAD DEL DESARROLLO

Santiago, Chile

Líneas de Investigación


relacion padre-madre hijo; desarrollo infantil; parentalidad

Educación

  •  human development , UNIVERSITY OF MARYLAND, COLLEGE PARK. Estados Unidos, 2015
  •  human development , UNIVERSITY OF MARYLAND, COLLEGE PARK. Estados Unidos, 2011
  •  psicologia, UNIVERSIDAD DE CHILE. Chile, 2004
  •  psicologa, UNIVERSIDAD DE CHILE. Chile, 2005

Experiencia Académica

  •   Profesor Investigador Adjunto Full Time

    UNIVERSIDAD DEL DESARROLLO

    2016 - At present

  •   associate professor Part Time

    Psychology

    Chile

    2016 - At present

Experiencia Profesional

  •   docente investigador

    universidad del desarrollo

    Chile

    2016 - At present

  •   profesor adjunto

    pontificia universidad catolica

    Chile

    2015 - At present

  •   coordinadora estudiantil coloquios EDHD

    University of Maryland, College Park

    Estados Unidos

    2011 - 2014

  •   psicologa clinica_comunitaria

    cesfam bernardo leighton

    Chile

    2004 - 2006

  •   psicologa clinica_comunitaria

    cesfam laurita vicuña

    Chile

    2006 - 2009

Premios y Distinciones

  •   Beca de Magister en el extranjero

    CONSEJO NACIONAL DE CIENCIA Y TECNOLOGIA

    Chile, 2009

    beca para cursos estudios de magister en EEUU

  •   Fullbright de Magister

    COMISION FULBRIGHT-CHILE

    Chile, 2009

    Beca para cursas estudios de magister en el extranjero


 

Article (20)

Conducting Parenting Research in Chile: Challenges and Opportunities
Fathers’ Involvement: Mothers’ Perceived Benefits of Promoting Paternal Involvement Through a WhatsApp-Based Preventive Intervention for Postpartum Depression
Input lingüístico de madres y padres y producción lingüística en niños y niñas de 3 años de edad durante el juego
Online Intervention Targeting Postnatal Depression and Anxiety in Chilean First-Time Mothers: Feasibility Trial
Paternal and maternal predictors of affective and cognitive involvement of three-year-old Chilean children in Chile (<i>Predictores del involucramiento afectivo y cognitivo de padres y madres con sus hijas/os de tres anos en Chile</i>)
Trajectories of Parental Daily Stress: An Ecological Momentary Assessment Study during the COVID-19 Lockdown
What research is important today in human development, learning and education? JSED Editors' reflections and research calls (<i>Que investigacion es importante hoy dia en desarrollo humano, aprendizaje y educacion? Reflexiones y llamamientos de investigacion de los Editores de JSED</i>)
Adapting to Adversity: Effects of COVID-19 on Parenting in Chile
Fathering in the Chilean context: Wellbeing and father involvement pre and post the COVID-19 pandemic
Mothers, fathers and educators' beliefs about play in Chilean preschool children
Online intervention to prevent postnatal depression and anxiety in Chilean new mothers: Protocol for a feasibility trial
Mother's, Father's, and Educator's Beliefs about Play in Chilean Preschools
Cognitive stimulation at home and in childcare and children’s preacademic skills in two-parent families
Family Risk and Externalizing Problems in Chilean Children: Mediation by Harsh Parenting and Emotional Support
Home Language and Literacy Environments and Early Literacy Trajectories of Low-SES Chilean Children
Cultural Adaptation of the Spanish Version of the Perceptions of Play Scale
THE MAGIC OF PLAY: LOW-INCOME MOTHERS' AND FATHERS' PLAYFULNESS AND CHILDREN'S EMOTION REGULATION AND VOCABULARY SKILLS
Helping Children Navigate a Diverse World: Parents’ Contributions
Raising American Citizens: Socialization Goals of Low-Income Immigrant Latino Mothers and Fathers of Young Children
LOW-INCOME, MINORITY FATHERS’ CONTROL STRATEGIES AND THEIR CHILDREN'S REGULATORY SKILLS

BookSection (5)

Cultural Socialization
Fatherhood in America: The Context, Practice, and Gaps in Responsible Fatherhood Programs
Mexican American children and school readiness: An ecological perspective
Latino Fathers
Social adaptation and positive adjustment of young Latino children

Proyecto (7)

Childhood attachment with mother and father and its relationship with psychological and physiological wellbeing
From Metacognitive Efficiency to Interpersonal Sensitivity
Creencias de madres, padres y educadoras sobre el juego y su valor académico en niños preescolares
FUNCIONES EJECUTIVAS BIEN TEMPERADAS=> BASES ELECTROFISIOLOGICAS Y CONDUCTUALES DE LA REGULACION DE FUNCIONES EJECUTIVAS POR EMOCIONES
La participación de padres y madres en el desarrollo infantil=> Cómo promueven las funciones ejecutivas en sus hijos en edad preescolar
¿Cómo familia e instrucción preescolar influyen en la adquisición de la alfabetización en niños de sectores de privados socioculturalmente desde pre kínder hasta 4° básico?
Relación bidireccional entre autoregulación y sincronía diádica madre/padre-hijo desde una mirada fisiológica y conductual
27
Daniela Aldoney

Profesor Investigador Asociado

UNIVERSIDAD DEL DESARROLLO

Santiago, Chile

3
JANET PEREZ

Docente Investigador

Centro de Apego y Regulacion Emocional

Universidad del Desarrollo

Santiago, Chile

2
María García

Estudiante

Psicología

Universidad del Desarrollo

Santiago, Chile

2
Nicolle Alamo

Profesora Asistente

Facultad de Ciencias Sociales

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

1
Marigen Narea

Asociate Professor

Psychology

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

1
Sofia Fernandez

Profesor Adjunto

Clínico

Universidad de Valparaíso

Valparaíso, Chile

1
María Susperreguy

Profesora Asociada

Educación

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

1
Susana Mendive

Profesor Asociado

Educación

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile