Man

Gabriel Eduardo Reyes Muñoz

Profesor Asistente

Universidad del Desarrollo

Santiago, Chile

Líneas de Investigación


Psicología Experimental Psicología Cognitiva Filosofía de la Mente

Educación

  •  Ciencias Cognitivas, UPMC PARIS VI. Francia, 2015
  •  Ciencias Cognitivas, Descartes Paris V. Francia, 2010
  •  Filosofía de la Mente, Pontificia Universidad Catolica de Chile. Chile, 2017
  •  Psicología Cognitiva, Universidad Mayor. Chile, 2007
  •  Filosofía de la Mente, Universidad Alberto Hurtado. Chile, 2019

Experiencia Académica

  •   Profesor Asistente Full Time

    UNIVERSIDAD AUSTRAL DE CHILE

    Medicina

    Valdivia , Chile

    2015 - 2016

  •   Profesor Asistente Full Time

    UNIVERSIDAD DEL DESARROLLO

    Psicología

    Santiago, Chile

    2016 - A la fecha

  •   Profesor Hora Part Time

    UNIVERSIDAD DIEGO PORTALES

    Psicología

    Santiago, Chile

    2018 - A la fecha

Experiencia Profesional

  •   Director de Laboratorio Ciencias Cognitivas Full Time

    Universidad Austral de Chile

    Valdivia, Chile

    2015 - 2016

  •   Director de Laboratorio Ciencias Cognitivas Full Time

    Universidad del Desarrollo

    Santiago, Chile

    2016 - A la fecha


 

Article (14)

Consensus Goals in the Field of Visual Metacognition
Metacognitive Improvement: Disentangling Adaptive Training From Experimental Confounds
Students With High Metacognition Are Favourable Towards Individualism When Anxious
Listeners' perceptions of the certainty and honesty of a speaker are associated with a common prosodic signature
Biological Stress Reactivity and Introspective Sensitivity: An Exploratory Study
Biological Stress Reactivity and Introspective Sensitivity: An Exploratory Study (vol 11, 543, 2020)
Hydrocortisone decreases metacognitive efficiency independent of perceived stress
The Confidence Database
Meditation focused on self-observation of the body impairs metacognitive efficiency
Introspection during short-term memory scanning
Introspective access to implicit shifts of attention
Self-Knowledge Dim-Out: Stress Impairs Metacognitive Accuracy
Self-Knowledge Dim-Out: Stress Impairs Metacognitive Accuracy (vol 10, e0132320, 2015)
Introspection during visual search

Proyecto (3)

Meta3C
MetaDynamic
MetaStress
17
Gabriel Reyes

Profesor Asistente

Psicología

Universidad del Desarrollo

Santiago, Chile

1
Karina Jaramillo

Docente magíster

Educación y Ciencias de la Salud

Universidad de Chile

Santiago, Chile

1
Franco Medina

Asistente de Investigación

Psicología

Universidad del Desarrollo

Santiago de Chile, Chile

1
Lucio Rehbein

Profesor Titular

Psicología

UNIVERSIDAD DE LA FRONTERA

Temuco, Chile

1
Pilar Valenzuela

Estudiante de doctorado

Psicología

Universidad del Desarrollo

Santiago , Chile

1
Fernanda Prieto

PhD Candidate

Facultad de Psicología

Universidad del Desarrollo

Santiago, Chile

1
Álvaro Langer

Investigador

Instituto Milenio para la Investigación en Depresión y Personalidad (MIDAP)