20200916_095518_copy.jpeg_thumb90

MARY-ANN ELIZABETH ISAACS BORNAND

PhD Researcher

Vrije Universiteit Brussel

Brussels, Bélgica

Líneas de Investigación


My focus is on developing 21st-century skills in pre-service teacher training, emphasising critical thinking, communication, creativity, and collaboration. I explore digital storytelling as a key pedagogical strategy within a qualitative method.

Educación

  •  Psicología, UNIVERSIDAD DE LA FRONTERA. Chile, 2014
  •  Psicóloga, UNIVERSIDAD DE LA FRONTERA. Chile, 2013

Experiencia Académica

  •   Tesista Part Time

    UNIVERSIDAD DE LA FRONTERA

    Temuco, Chile

    2012 - 2014

  •   Docente Part Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    Education

    Santiago, Chile

    2016 - 2019

Experiencia Profesional

  •   Coordinadora Pedagogica Observatoria de Prácticas Educativas Digitales Full Time

    Pontificia Universidad Católica de Chile

    Santiago, Chile

    2014 - 2019


 

Article (2)

Digital storytelling as a strategy for developing 21st-century skills: a systematic review of qualitative evidence
Representaciones Sociales Sobre Inclusión de Personas con Discapacidad en Educación Superior

BookSection (1)

Estudio exploratorio de la relación entre las percepciones y usos de computadores e Internet de apoderados y alumnos de enseñanza media

ConferencePaper (3)

Pre-service teachers' perceptions on the impact of digital stories on critical thinking
Digital Storytelling in teacher education: From uncertainty to joy
DIGITAL STORYTELLING AS A STRATEGY TO PREPARE STUDENTS FOR 21ST CENTURY LEARNING: A SYSTEMATIC REVIEW OF QUALITATIVE EVIDENCE

Proyecto (4)

“Prácticas pedagógicas docentes orientadas a mediar el aprendizaje de estudiantes en ambiente digital”
Network for the development of technological knowledge in STEAM teacher education
Fortalecimiento y articulación de la EMTP en competencias TIC para mejorar la inserción laboral y vinculación con la educación superior
Caracterización y evaluación de estrategias de enseñanza para el?desarrollo de habilidades de manejo de TIC para el aprendizaje.
1
Magdalena Claro

Profesora Asociada

Education

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE

Santiago, Chile

6
MARY-ANN ISAACS

PhD Researcher

Multidisciplinary Institute of Teacher Education

Vrije Universiteit Brussel

Brussels, Bélgica