Man

Camilo Ernesto Quezada Gaponov

Profesor Asistente

Universdidad de Chile

Santiago, Chile

Líneas de Investigación


Lingüística, Traducción, Psicolingüística, Estadística, Metodología Cuantitativa

Educación

  •  Psicología, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 2018

Experiencia Académica

  •   Profesor Asistente Other

    UNIVERSIDAD DE CHILE

    Medicina

    Santiago, Chile

    2018 - A la fecha

  •   Profesor Instructor Part Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    Letras

    Santiago, Chile

    2005 - Sin Información

  •   Profesor Instructor Part Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE VALPARAISO

    Letras

    Viña del MAr, Chile

    2019 - A la fecha

Experiencia Profesional

  •   Tradcutor Other

    Seminarium

    Santiago, Chile

    2000 - 2004


 

Article (23)

Development of grammaticality and sentence complexity in monolingual Spanish-speaking children with specific language impairment: An exploratory study
Quality of life in people with dysarthria [Calidad de vida en personas con disartria]
Reflections of L1 reading comprehension skills in university academic grades for an undergraduate translation programme
Time-Dependent Rheological Behavior of Starch-Based Thickeners and Herb Infusion Dispersions for Dysphagia Management
Velocidad del habla en niños de Santiago de Chile. Una comparación entre tres niveles etarios.
DURACIÓN DE VOCALES IDÉNTICAS EN LÍMITE DE PALABRAS EN ESPAÑOL DE CHILE
Immediate Effects of the Semi-Occluded Ventilation Mask on Subjects Diagnosed With Functional Dysphonia and Subjects With Normal Voices
Neuropsychological assessment of Chilean children with a history of extreme prematurity=> An exploratory study
The Impact of Double Source of Vibration Semioccluded Voice Exercises on Objective and Subjective Outcomes in Subjects with Voice Complaints
Comparison of Effects Produced by Physiological Versus Traditional Vocal Warm-up in Contemporary Commercial Music Singers
Rising intonation in the Spanish of Chiloe (Chile): first approximation
Rising intonation in the Spanish of Chiloe (Chile)=> first approximation
Grammaticality and complexity of sentences in monolingual Spanish-speaking children with specific language impairment
Association between temporal resolution and Specific Language Impairment: The role of nonsensory processing
Teletranslator's profile in Argentine, Chile and Spain=> TICs applied to professional practice
Market Study of Translation in Argentine, Chile and Spain=> Translator's Academic and Professional Profile
Albert de Saussure and the Course in General Linguistics=> a hundred years after Ferdinand's death
EMPATHY AND PITCH CONVERGENCE
COMPRENSIÓN LECTORA Y TRADUCCIÓN
Does a Systematic Vocal Exercise Program Enhance the Physiologic Range of Voice Production in Classical Singing Graduate-Level Students?
How do tube diameter and vocal tract configuration affect oral pressure characteristics caused by bubbling during water resistance therapy?
POTENCIA ESTADÍSTICA, SENSIBILIDAD Y TAMAÑO DE EFECTO: ¿UN NUEVO CANON PARA LA INVESTIGACIÓN?
The impact of vocabulary, grammar and decoding on reading comprehension among children with SLI: a longitudinal study R

BookSection (1)

Sobre Métodos y Textos

Proyecto (7)

CARACTERIZACIÓN LÉXICO-GRAMATICAL DE LAS PRODUCCIONES NARRATIVAS DE NIÑOS CON TRASTORNO ESPECÍFICO DEL LENGUAJE Y NIÑOS CON DESARROLLO TÍPICO DEL LENGUAJE EN 1º, 2º Y 4° BÁSICO=> UN ESTUDIO TRANSVERSAL Y LONGITUDINAL
ENTRE LA SOCIOLINGÜÍSTICA VARIACIONISTA Y LA SOCIOLINGÜÍSTICA INTERACCIONAL=> UN ANÁLISIS GÉNEROLECTAL Y SOCIOLECTAL DE LA CO-CONSTRUCCIÓN DE NARRACIONES DE EXPERIENCIA PERSONAL
MAPA PROSODICO DE CHILE. DESCRIPCION FONETICA Y FONOLOGICA DE RASGOS SUPRASEGMENTALES DEL ESPAÑOL HABLADO POR CHILENOS.
TIPOS DE TEORIAS IMPLICITAS SOBRE LOS PROCESOS DE ESCRITURA DE ESTUDIANTES,FORMADORES Y PROFESORES TUTORES DE PROGRAMAS DE FORMACION INICIAL DOCENTE=>ANALISIS DE UNA RELACION SIGNIFICATIVA PARA EL DESARROLLO DE LAS COMPETENCIAS DE ESCRI
LOS PROCESOS DE COORDINACION CORPORAL Y SU ROL EN LA COMUNICACION HUMANA
EL DISCURSO DE LAS PERSONAS EN SITUACION DE CALLE EN SANTIAGO DE CHILE.
EL DISCURSO ACADEMICO=> REPRESENTACION Y ACTUALIZACION DEL GENERO INFORME EN LA COMUNICACION ESCRITA ENTRE DOCENTES Y ALUMNOS

Review (1)

Water Resistance Therapy as Vocal Warm-Up Method in Contemporary Commercial Music Singers
15
Camilo Quezada

Profesor Asistente

Fonoaudiología

Universdidad de Chile

Santiago, Chile

1
Paz Robert

Prof. Titular

Ciencia de los Alimentos y Tecnología Química

UNIVERSIDAD DE CHILE

Santiago, Chile

1
Macarena Martínez

Profesor Asistente

Departamento de Fonoaudiología

Universidad de Chile

Santiago, Chile

1
Marcelo Saldías

Profesor Asistente

Fonoaudiología

Universidad de Chile

Santiago, Chile

1
Diana Muñoz

Docente

Antioquia

Universidad de Antioquia

Medellín, Colombia

1
Rommy Zúñiga

Académico Jornada completa

Biotecnología

Universidad Tecnológica Metropolitana

Santiago, Chile

1
Adrian Fuente

Profesor asociado

Fonoaudiología

UNIVERSIDAD DE CHILE, ESCUELA DE FONOAUDIOLOGIA

Santiago, Chile

1
Carlos Cornejo

Profesor Titular

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE, ESCUELA DE PSICOLOGÍA

Santiago, Chile

1
Domingo Román

Investigador Asociado

Lingüística y Literatura

Universidad de Santiago de Chile

Santiago, Chile

1
Marco Guzmán

Profesor Asociado

Universidad de Los Andes

Santiago, Chile