Carmen Julia Coloma Tirapegui
Profesora Titular
Universidad de Chile
Santiago, Chile
Reading performance in students with Specific Language Impairment
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Psycology, UNIVERSIDAD DE GRANADA. Chile, 2012
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Linguística, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 1991
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Education, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 1999
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Profesor Asociado Full Time
UNIVERSIDAD DE CHILE
Facultad de Medicina
Santiago, Chile
1996 - 2019
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Profesora Titular Part Time
UNIVERSIDAD DE CHILE
Facultad de Medicina
Chile
2019 - A la fecha
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Profesora Titular Part Time
UNIVERSIDAD DE CHILE
Instituto de Estudios Avanzados en Educación
Chile
2020 - A la fecha
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Profesor Asociado Full Time
Universidad de Chile
Santiago, Chile
1996 - 2019
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Profesora titular Part Time
Universidad de Chile
Santiago, Chile
2020 - A la fecha
Master's thesis:
2013
Name: Stimulation of narrative discourse in children with Specific Language Impairment: a proposal for intervention in the classroom
Degree: Master of Education.
Duration: 2 years,completed.
Participation: supervisor
2007
Name: Linguistic and narrative skills in children with Specific Language Impairment
Degree: Master of Education.
Duration: 2 years,completed.
Participation: supervisor
2004
Name: Study of reading comprehension and oral syntax in children with tipical development
Degree: Master of Education.
Duration: 2 years,completed.
Participation: supervisor
2002
Name: Study metaphonological skills in children with phonological disorder.
Degree: Master of Education.
Duration: 2 years,completed.
Participation: supervisor
Name: Initial reading and phonological production in children
Degree: Master of Education.
Duration: 2 years,completed.
Participation: supervisor
Nombre:.Decoding and phonological production
Degree: Master of Education.
Duration: 2 years,completed.
Participation: supervisor
Publications assessment tools for different aspects of child language:
Pavez, M.M., Maggiolo, M. y Coloma, C.J. (2008). Test para evaluar procesos fonológicos de simplificación, versión revisada (TEPROSIF-R). Santiago de Chile, Editorial de la Pontificia Universidad Católica.
Pavez, M.M., Coloma. C.J., Maggiolo, M., Martínez, L. y Romero, L. (2002).Procedimientos para evaluar discursos (PREDI). Santiago de Chile, Ediciones Pontificia Universidad Católica,
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Premio Rodolfo Oroz
ACADEMIA CHILENA DE LA LENGUA
Chile, 2007
It rewards the book "Around bad speech. Contributions of Latin America" ??where the work of narrative development in children with specific language impairment. Its author are Maria Mercedes and Carmen Julia Pavez Coloma.
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Premio mejor docente Escuela de Fonoaudiología
UNIVERSIDAD DE CHILE
Chile, 2004
The University of Chile distinguishes every year to the best undergraduate teachers.
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Adjudicación del más alto puntaje de Proyecto Regular FONDECYT 2013
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica, CONICYT
Chile
Recognition for obtaining the highest score in regular FONDECYT project 2013 in the area of ??education
Spanish Acquisition and Development of PERLS. |
Programa integrado para el desarrollo de la conciencia fonológica y del vocabulario en la lectura inicial |
Spanish acquisition and the development of PERSL |
El desarrollo narrativo |
Intervención en conciencia fonológica, léxico y gramática para apoyar la comprensión lectora de niños con riesgo lector |
“Efectos de la enseñanza explícita y contextualizada de la gramática y el vocabulario en la calidad de la escritura de estudiantes de 6° Básico |
IMPACTO DE LA CONCIENCIA FONOLÓGICA, DISCURSO NARRATIVO, LÉXICO Y SINTAXIS COMPLEJA EN EL DESEMPEÑO LECTOR DE NIÑOS CON TEL DE 1° Y 2° BÁSICO. |
ESTUDIO LONGITUDINAL SOBRE LOS PRECURSORES DE LA DECODIFICACIÓN Y DE LA COMPRENSIÓN LECTORA. |
DESEMPEÑO LINGÜÍSTICO, LECTOR, COGNITIVO Y AUDITIVO EN ALUMNOS DE 1° BÁSICO, CON PROBLEMAS DE LENGUAJE QUE ASISTEN A ESCUELAS CON PROYECTOS DE INTEGRACIÓN. |
PROCESO Y PRODUCTO EN LA ESCRITURA EXPOSITIVA DE ESCOLARES DE LA REGIÓN METROPOLITANA=> ESTUDIO PILOTO. |
Grammar and writing in Hispanic American countries and Spain |