Man

Andrea Fernanda Vásquez Guerra

Assitant Professor

Universidad Técnica Federico Santa María

Valparaíso, Chile

Líneas de Investigación


Computers and Education, Formative Assessment, Software Design

Educación

  •  Ciencias de la Ingeniería, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 2016
  •  Docencia Universitaria, UNIVERSIDAD TECNICA FEDERICO SANTA MARIA. Chile, 2023
  •  Ingenieria Civil en Computacion, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 2013

Experiencia Académica

  •   Adjunt Instructor Part Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    Chile

    2013 - 2018

  •   Assitant Professor Full Time

    UNIVERSIDAD TECNICA FEDERICO SANTA MARIA

    Valparaíso, Chile

    2018 - A la fecha

Experiencia Profesional

  •   Jefa de proyectos Innovación Educativa Full Time

    Fundación Chile

    Vitacura, Chile

    2016 - 2017

  •   Directora de Acompañamiento a la Trayectoria Academica Estudiantil Full Time

    Unviersidad Tecnica Federico Santa Maria

    Valparaiso, Chile

    2022 - A la fecha

Premios y Distinciones

  •   Beca Doctorado Nacional

    COMISION NACIONAL DE INVESTIGACION CIENTIFICA Y TECNOLOGICA

    Chile

    Beca doctorado nacional

  •   Premio Excelencia en Docencia Pregrado

    UNIVERSIDAD TECNICA FEDERICO SANTA MARIA

    Chile, 2020

    Este reconocimiento considera la actividad docente desarrollada durante el año 2019 en los programas diurnos, teniendo en consideración el resultado de las encuestas docentes de las asignaturas impartidas y el número de estudiantes atendidos.

  •   Maestra Destacada

    UNIVERSIDAD TECNICA FEDERICO SANTA MARIA

    Chile, 2021

    Premio a la docencia universitaria


 

Article (6)

Identifying Difficult Questions and Student Difficulties in a Spanish Version of a Programming Assessment Instrument (SCS1)
Inequalities in > Computational Thinking among Incoming Students in a STEM Chilean > University
Validation of a Spanish-language Version of a Computer Programming Aptitude Test for First-year University Students
Emergency Remote Teaching Model for Massive Programming Classes
The Impact of the Technology Used in Formative Assessment: The Case of Spelling
Face-to-face collaborative learning supported by mobile phones

ConferencePaper (3)

A Framework for Applying Educational Psychology Principles to the Design and Assessment of Learning Technology
Fostering Engagement and Creativity through Programming: The Beauty and Joy of Computing in a First-year Engineering class
An exploration of STEM freshmen's attitudes, engagement and autonomous learning in introductory computer programming
9
Andrea Vásquez

Assitant Professor

Informática

Universidad Técnica Federico Santa María

Valparaíso, Chile

1
Katherine Strasser

Profesora

Escuela de Psicología

Pontificia Uniersidad Católica de Chile

Santiago, Chile

1
Alejandro Echeverria

Profesor Instructor Adjunto

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE

Santiago, Chile

1
Juan Calderon

Profesor Asistente

UNIVERSIDAD ANDRES BELLO

Viña del Mar, Chile

1
Miguel Nussbaum

Full professor

Engineering

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

Santiago, Chile