Man

FREDI EDGARDO PALOMINOS VILLAVICENCIO

Académico

Universidad de Santiago de Chile

Santiago, Chile

Líneas de Investigación


Tecnologías de Información, Modelamiento de Datos, Educación Basada en Competencias

Educación

  •  Informatica, Universidad Politecnica de Madrid. España, 1992
  •  Estadistica, CIENES. Chile, 1985
  •  Profesor de Estado en Matemática y Computación, UNIVERSIDAD DE SANTIAGO DE CHILE. Chile, 1983

Experiencia Académica

  •   Académico Full Time

    UNIVERSIDAD DE SANTIAGO DE CHILE

    Ciencia

    Santiago, Chile

    1991 - A la fecha


 

Article (19)

Monitoring of Thermal Comfort and Air Quality for Sustainable Energy Management inside Hospitals Based on Online Analytical Processing and the Internet of Things
Influence of Strategic Interrelationships and Decision-Making in Chilean Port Networks on Their Degree of Sustainability
A Simpler and Semantic Multidimensional Database Query Language to Facilitate Access to Information in Decision-making
Method for improving critical strategic and operational success factors in a port system
A Solution for Problems in the Organization, Storage and Processing of Large Data Banks of Physiological Variables
Long-range linear correlations and nonlinear chaos estimation differentially characterizes functional connectivity and organization of the Brain EEG
Design of a Decision-making Tool to Identify Cross-correlation Brain Dominances
Model for the organization, storage and processing of large data banks of physiological variables
Multi-criteria analysis of strategic synergy relationships between a medium-sized port and its macro-environment.
Specialized Brains Performing Specialized Tasks=> Beta/Gamma EEG Non-linear Analysis Reveals Discriminative Differences between the Chaos/no-chaos Content of Specialized Brain´s Dynamics
How to Measure Rhetorical Impact of Teaching and their Levels of Persuasion=> A Neuro-rhetoric Approach
Identifying Problem Solving Strategies for Learning Styles in Engineering Students Subjected to Intelligence Test and EEG Monitoring
Individual Differences in the Order/Chaos Balance of the Brain Self-Organization
Inter-channel Correlation in the EEG Activity During a Cognitive Problem Solving Task with an Increasing Difficulty Questions Progression
Medición del trabajo del estudiante como medio para mejorar el proceso de enseñanza-aprendizaje de la programación
Order and Chaos in the Brain=> Fractal Time Series Analysis of the EEG Activity During a Cognitive Problem Solving Task
Relationship between the Ergonomic State of the Classroom Measured in Energy Units and the Well-being of Students Observed by Non-invasive Instrumentation
Sistema de Perfeccionamiento Orientado a Competencias para Docentes de la Educación Superior
2012 Neurotechnologies for Education Improvement=> Self-Knowledge After opening the Black Box (Otros)

ConferencePaper (8)

A conceptual model for a cyber-social-technological-cognitive smart medium-size port
Improve efficiency in multidimensional database queries through the use of additives aggregation functions
Knowledge Management of Intangible Actives in Service Companies
Methodological proposal for decision making soported on ANP and multidimensional database
Identifying problem solving strategies for learning styles in engineering students subjected to intelligence test and EEG monitoring
Inter-channel correlation in the EEG activity during a cognitive problem solving task with an increasing difficulty questions progression.
Order and chaos in the brain: fractal time series analysis of the EEG activity during a cognitive problem solving task.
Relationship between the ergonomic state of the classroom measured in energy units and the well-being of students observed by non-invasive instrumentation

Proyecto (8)

Evaluación del efecto de actividades prácticas focalizadas realizadas a través de un CMS, en los niveles de logro de habilidades algorítmicas en cursos de programación de computadores. Innovación Docente USACH, VRA, Investigador Responsable, 2016.
Definición, desarrollo e implementación de nuevos indicadores y procedimientos para la evaluación y seguimiento del rendimiento académico estudiantil y el desempeño docente, en base información curricular, variables psico-neuro-cognitivas y lógica difusa.
Fortalecimiento de la enseñanza de la disciplina de álgebra lineal, conforme a las necesidades que plantea la formación profesional en el siglo XXI.
Fortalecimiento de las habilidades algorítmicas y de programación de los estudiantes de las carreras de pregrado del Departamento de Matemática y Ciencia de la Computación. Innovación Docente USACH, VRA, Investigador Responsable, 2015-2016.
Diseño, desarrollo y prueba de un sistema de perfeccionamiento efectivo para la aplicación de innovaciones en el marco de la educación basada en competencias.
Creación de un libro destinado a la enseñanza del diseño conceptual de bases de datos y su implementación, con un enfoque orientado al logro de competencias profesionales, Proyecto de Innovación Docente, , 2010-2011.
Consolidando Ambientes para el Aprendizaje acordes con “Códigos de la Modernidad” para los estudiantes de pregrado de la USACH en las carreras de los ámbitos Científico, Tecnológico, Administrativo y Humanista. Mecesup, 2001-2006.
RIDGE REGRESSION=> SOLUTION TO SOME OF ITS PRACTICAL PROBLEMS
13
FREDI PALOMINOS

Académico

Matemática y Ciencia de la Computación

Universidad de Santiago de Chile

Santiago, Chile

8
Felisa Córdova

Directora Nacional de Investigación Facultad de Ingeniería, Arquitectura y Diseño

Universidad San Sebastián

Santiago, Chile

8
Claudia Durán

Académico

Ingeniería Industrial

Universidad Tecnológica Metropolitana

Santiago, Chile

2
Raúl Carrasco

Profesor Hora

Ingeniería Industrial

Universidad de Santiago de Chile

Santiago, Chile

1
Eduardo Espinosa

Profesor Asistente

Ingeniería Eléctrica

UNIVERSIDAD CATOLICA DE LA SANTISIMA CONCEPCION

Concepcion, Chile