Man

Lorena Constanza Ortega Ferrand

Líneas de Investigación


Equidad e inclusión en educación, Efectividad escolar, Colaboración docente, Interacciones profesor-estudiante, Métodos cuantitativos de investigación

Educación

  •  Educación, UNIVERSITY OF OXFORD. Reino Unido, 2016
  •  Política Educativa, UNIVERSITY OF MELBOURNE. Australia, 2010
  •  Sociología, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 2007

Experiencia Académica

  •   Profesora Asistente Full Time

    UNIVERSIDAD DE CHILE

    Instituto de Estudios Avanzados en Educación

    Chile

    2018 - At present

  •   Investigadora Asociada Full Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    Facultad de Educación

    Chile

    2017 - 2018

  •   Investigadora Postdoctorante Full Time

    University of Tübingen

    Alemania

    2016 - 2017

  •   Asistente de Investigación y Docencia Full Time

    University of Oxford

    Alemania

    2012 - 2016


 

Article (9)

The centrality of immigrant students within teacher-student interaction networks: A relational approach to educational inclusion
The inclusion of girls in Chilean mathematics classrooms: gender bias in teacher-student interaction networks (La inclusion de las ninas en las aulas de matematicas chilenas: sesgo de genero en las redes de interacciones profesor-estudiante)
Understanding the structure of school staff advice relations: An inferential social network perspective
Changing schools: a study of primary secondary transfer using Vygotsky and Bernstein
School staff advice-seeking patterns regarding support for vulnerable students
It aint (only) what you do, its the way that you do it: A mixed method approach to the study of inspiring teachers
School effects on Chilean children's achievement growth in language and mathematics: An accelerated growth curve model
Teacher Effects on Chilean Children's Achievement Growth: A Cross-Classified Multiple Membership Accelerated Growth Curve Model
Inspiring teaching: learning from exemplary practitioners

Proyecto (13)

Redes y patrones en la creación de conocimiento en ciencias sociales y humanidades en las universidades latinoamericanas: una perspectiva geopolítica
Aulas efectivas e inclusivas: Redes sociales de interacciones docente-estudiante y su asociación con el cambio en resultados educativos y en brechas de aprendizaje
La inclusión de estudiantes inmigrantes dentro de las aulas chilenas=> un análisis de redes sociales de las interacciones profesor-alumno
Beca de Posdoctorado en el Extranjero Becas Chile, Convocatoria 2016. Financia Posdoctorado en el Instituto de Sociología de la Universidad de Tubinga, Alemania.
Fellowship, College for Interdisciplinary Education Research (CIDER), Alemania
Indicators of Education System Effectiveness
Analysing the Relationship between Teachers’ Collaboration Patterns, Teaching Practices and Student Literacy Learning and Engagement
Collaboration for Effective Teaching and Learning
Design Matters=> The Effects of New Schools on Students', Teachers' and Parents' Actions and Perceptions
Inspiring Teachers=> Perspectives and Practices
Beca de Doctorado en el Extranjero Becas Chile, Convocatoria 2009. Financia estudios de Doctorado (Doctor of Philosophy at the Department of Education, University of Oxford).
¿Qué características de la formación inicial de los docentes se asocian a mayores avances en sus aprendizajes de conocimientos disciplinarios?
Beca de Magíster en el Extranjero Becas Chile, Convocatoria 2008. Financia estudios de Magíster (MA in Education Policy, Graduate School of Education, University of Melbourne, Australia).
2
Juan Treviño

Full Professor

Teoría y política educativa

Pontificia Universidad Católica de Chile

Macul, Chile

1
María Escribano

Investigadora

Facultad Educación

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile