Man

Francisco Javier Rondán Cataluña

CATEDRATICO

Universidad de Sevilla

SEVILLA, España

Líneas de Investigación


Nuevas Tecnologías de la Información y comunicación; Influencias de la información en la relación ciudadano-gobierno.

Educación

  •  DIRECCION DE EMPRESAS Y GESTION DE MARKETING, UNIVERSIDAD DE SEVILLA. España, 2002
  •  LICENCIADO EN INVESTIGACION Y TECNICAS DE MERCADO, UNIVERSIDAD DE SEVILLA. España, 1997

Experiencia Académica

  •   Profesor Extraordinario Other

    UNIVERSIDAD CATOLICA DEL NORTE

    COQUIMBO, Chile

    2014 - A la fecha

  •   CATEDRATICO Full Time

    UNIVERSIDAD DE SEVILLA

    Ciencias Económicas y Empresariales

    SEVILLA, España

    2001 - A la fecha

Experiencia Profesional

  •   Profesor Titular de Universidad Full Time

    Universidad de Sevilla

    España

    2010 - 2019

  •   Profesor Contratado Doctor

    Universidad de Sevilla

    España

    2005 - 2010

  •   Profesor Asimilado a Colaborador

    Universidad de Sevilla

    España

    2003 - 2005

  •   Profesor Ayudante de E.U.

    Universidad de Sevilla

    España

    2001 - 2003

  •   Profesor Asociado TP y Profesor Ayudante de E.U.

    Universidad de Sevilla

    España

    1999 - 2001

  •   TECNICO ESTADISTICO E INVESTIGADOR DE MERCADOS

    SESGO S.C.A.

    España

    1993 - 1995

  •   AUXILIAR DE ADMINISTRACIÓN Y MARKETING

    CAJA DE AHORROS Y MONTE DE PIEDAD DE CORDOBA - CAJASUR

    España

    1996 - 1996

  •   BECARIO EN FORMACIÓN

    JUNTA DE ANDALUCÍA. CENTRO ANDALUZ DE PROSPECTIVA

    España

    1996 - 1997

  •   Becario-Monitor

    JUNTA DE ANDALUCIA. CENTRO ANDALUZ DE PROSPECTIVA

    España

    1998 - 1998

  •   Investigador Asociado

    Universidad católica del norte

    Chile

    2014 - A la fecha

  •   CATEDRATICO Full Time

    Universidad de Sevill

    SEVILLA, España

    2019 - A la fecha


 

Article (24)

Adoption of social networking sites among older adults: The role of the technology readiness and the generation to identifying segments
Explaining the Consumption Technology Acceptance in the Elderly Post-Pandemic: Effort Expectancy Does Not Matter
Measuring public opinion of education apps
Acceptance of Social Networking Sites by Older People before and after COVID-19 Confinement: A Repeated Cross-Sectional Study in Chile, Using the Theory of Planned Behaviour (TPB)
Is your smartphone ugly? Importance of aesthetics in young people's intention to continue using smartphones
Segmentation of Older Adults in the Acceptance of Social Networking Sites Using Machine Learning
A Posteriori Segmentation of Personal Profiles of Online Video Games' Players
Purchase Intention of Specialty Coffee
Users segmentation based on the Technological Readiness Adoption Index in emerging countries: The case of Chile
Analysing the acceptation of online games in mobile devices: An application of UTAUT2
Antecedents of WOM: SNS-user segmentation
Student information system satisfaction in higher education: the role of visual aesthetics
Moderating effect of learning styles on a learning management system's success
A comparison of the different versions of popular technology acceptance models A non-linear perspective
Gender and Acceptance of E-Learning: A Multi-Group Analysis Based on a Structural Equation Model among College Students in Chile and Spain
Predicting behavioral intention of mobile Internet usage
Segmenting hotel clients by pricing variables and value for money
Social identity, electronic word-of-mouth and referrals in social network services
Content analysis and assessment of international codes of franchising associations
Cross cultural analysis of the use and perceptions of web Based learning systems
IDENTIFYING THE FRANCHISEE PROFILES FRANCHISORS PREFER
Customers' perceptions about concerts and CDs
Toward an international code of franchising
Virtual travel communities and customer loyalty: Customer purchase involvement and web site design
24
Francisco Rondán

CATEDRATICO

Administración de Empresas y Marketing

Universidad de Sevilla

SEVILLA, España

14
Jorge Arenas

Catedrático de Universidad

Administración de Empresas y Marketing

Universidad de Sevilla

Sevilla, España

10
Patricio Ramírez

Profesor Asociado

Escuela de Ingeniería

Universidad Católica del Norte

Coquimbo, Chile

3
Muriel Ramirez

Profesor Titular

Salud Pública

Universidad Catolica del Norte

Coquimbo, Chile

1
Elizabeth Grandón

Profesor Titular

Sistemas de Información

Universidad del Bío-Bío

Concepción, Chile