Ignacio Jara Valdivia
Director
Universidad Diego Portales
Santiago, Chile
ICT in Education
-
Education, Technology and Society, UNIVERSITY OF BRISTOL. Reino Unido, 2004
-
Engineering in Computer Science, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 1988
-
Manager and Researcher Part Time
PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE
Education
Santiago, Chile
2006 - 2015
-
Manager and Researcher Part Time
UNIVERSIDAD DIEGO PORTALES
Educación
Santiago, Chile
2016 - At present
-
External Service Coordinator, Computer Science Department, Faculty of Engineering Full Time
Pontificia Universidad Católica de Chile
Santiago, Chile
1989 - 1990
-
IT consultant to the Regional Project for the Eradication of Poverty Full Time
CEPAL, United Nations
Santiago, Chile
1988 - 1989
-
Operation Coordinator, Education Improvement Program (MECE) Full Time
Ministry of Education
Santiago, Chile
1991 - 1995
-
Executive Director Enlaces Network Full Time
Ministry of Education of Chile S
Santiago, Chile
1996 - 2003
-
Manager and Researcher, Center for Research on Educational Policy and Practice, Faculty of Education Part Time
Pontificia Universidad Católica de Chile
Santiago, Chile
2006 - 2015
-
Manager and Researcher Part Time
Universidad Diego Portales
Santiago, Chile
2016 - 2018
-
Director Centro Desarrollo Profesional Docente Full Time
Universidad Diego Portales
Santiago, Chile
2019 - At present
-
Director Posgrado Facultad Educación Part Time
Universidad Diego Portañes
Santiago, Chile
2022 - At present
2018 ICT for Education Course, Universidad Diego Portales
2005 — 2014 ICT and Education Course, Faculty of Engineering, Catholic University of Chile.
2005 — 2013 ICT Resourses Management Course, Master Program for School Directors, School of Education, Alberto Hurtado University, Chile.
Case Study: Uruguay |
Usos y Efectos de la Inteligencia Artificial en Educación |
Desarrollo de Habilidades TIC para el Aprendizaje (HTPA) a través de Actividades de Aprendizaje Mediadas por Asistentes Digitales |
Estudio de los factores que inciden en el resultado de la prueba SIMCE TIC |
DESARROLLANDO COMPETENCIAS PARA EL SIGLO 21=> EVALUANDO COMPETENCIAS DOCENTES PARA FORTALECER LAS HABILIDADES TIC PARA EL APRENDIZAJE (HTPA) EN ESTUDIANTES DEL SISTEMA ESCOLAR CHILENO |
¿Cuán relevante es el aporte de diversos usos de TIC para explicar el rendimiento lector en PISA? Modelando el aporte neto TIC en Chile, Uruguay, España, Portugal y Suecia |
Centro de Estudios de Políticas y Prácticas en Educación |